۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دو شرط اساسی اسرائیل برای اجتناب از جنگ با حزب الله

شبکه 12 اسرائیل گزارش داد که دولت اسرائیل دو شرط اساسی را برای تلاش‌های سیاسی با هدف اجتناب از یک جنگ گسترده علیه حزب الله لبنان تعیین می‌کند.

دو شرط اساسی اسرائیل برای حزب الله از این قرار است:

شرط اول انتقال حزب‌الله به فاصله حداقل 5 تا 7 کیلومتری از مرز فلسطین اشغالی است تا نتواند مستقیماً به سمت شهرک‌ها و شهرهای مرزی اسرائیل شلیک کند یا به مرز نفوذ کند.

شرط دوم اسرائیل این است که حزب الله، به تأسیس حدود 100 سایتی که ارتش اشغالگر اسرائیل ادعا می‌کند آنها را تخریب کرده است، بازنگردد.

این تصمیم، در پرتو ادامه درگیری‌ها بین دو طرف به مدت 69 روز و به موازات جنگ نسل‌کشی اسرائیل در نوار غزه اتخاذ شد.

این کانال عبری گزارش داد که اسرائیل در تلاش است تا یک روند سیاسی در مورد لبنان را به منظور حذف قابل توجه نیروهای رضوان این حزب از مرزها اجرایی کند.

این کانال به نقل از یک مقام امنیتی اسرائیلی که نامش فاش نشده است، گفت: ما در حال نزدیک شدن به دوراهی هستیم که در صورت نرسیدن به راه حل دیپلماتیک، ما را ملزم به تصمیم گیری می‌کند.

اسرائیل متوجه است که ساکنان مناطق مرزی که از آغاز جنگ خانه‌های خود را ترک کرده‌اند، اگر تغییر محسوسی در میدان جنگ ایجاد نشود، به آن مناطق باز نخواهند گشت.

در میان اعضای شورای جنگ، اتفاق نظر وجود دارد که بدون فشار سیاسی، در حال حاضر از عملیات نظامی بزرگ در شمال گریزی نیست و اگر از این پس این موضوع روشن نشود، عملا ممانعتی برای ارتش وجود نخواهد داشت.

Capture1 26

ارتباطات فشرده برای دور نگه داشتن حزب الله از مرز

اسرائیل خواستار افزایش نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان (یونیفیل) و اعمال فشار بر دولت لبنان برای حذف حزب الله از مرز است.

بر این اساس، این شبکه عبری اعلام کرد که بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ، در روزهای اخیر در ارتباط با این موضوع با سران کشورها و وزرای خارجه سراسر جهان که شامل رهبران کشورهای عربی نیز می‌شود، تماس داشته است.

وزرای خارجه آمریکا، آلمان، انگلیس و فرانسه در مرکز این مذاکرات حضور دارند. انتظار می‌رود گانتز امروز پنجشنبه با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه تماس تلفنی داشته باشد.

در مرکز این ارتباطات، پیامی از سوی اسرائیل قرار داشت که نشان می‌داد تداوم حملات حزب‌الله و ادامه حضور آن در نزدیکی حصار امنیتی در مرز، راهی جز آغاز یک عملیات نظامی گسترده برای اسرائیل باقی نمی‌گذارد.

لینک خبر: https://www.mako.co.il/news-military/6361323ddea5a810/Article-372f938b4246c81026.htm

→ خواندن مطلب قبلی

جدول زمانی اسرائیل برای جنگ غزه: جنگ تا پایان ژانویه، نابودی حماس در سال 2024

خواندن مطلب بعدی ←

هاآرتص تحلیل کرد: جنگ در شجاعیه تضعیف ارتش را نشان داد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *