۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بودجه اصلاح شده 2023 در کنست تصویب شد

کنست، در قرائت دوم و سوم، بودجه اصلاح شده سال 2023 را تصویب کرد.

قانون بازنگری شده بودجه سال 2023 که چهارشنبه گذشته با اولین قرائت به تصویب رسید، روز پنج شنبه، با اکثریت 58 موافق در مقابل 45 مخالف در کنست به تصویب رسید.

Capture01

حواشی جلسه کنست

یولی ادلشتاین، رئیس کمیته امور خارجه و امنیت، در این جلسه غایب بود. وی در واکنش به تصویب بودجه و در حساب توییتر خود نوشت: «اکنون جنگ نیست؟ نه!»

یکی دیگر از اعضای حزب حاکم، وزیر اطلاعات، گیلا گاملیل، در جلسه حضور نداشت. آوی دیشتر، وزیر کشاورزی، پس مذاکرات طولانی با وزارت خزانه داری، پس از اینکه به درخواست خود برای 64 میلیون شکل اضافی به نفع کشاورزی اسرائیل دست یافت، به بودجه رای مثبت خواهد داد. وزارت مأموریت‌های ملی، وزیر اوریت استراک، نیز سر و صدای زیادی به پا کرد و بودجه‌ای را که برای آن در نظر گرفته شده بود، دریافت کرد.

یایر لاپید، رئیس اپوزیسیون، پیش از آغاز رای‌گیری در کنست گفت: چند ماه پیش، افسران ارتش در اینجا، در این ساختمان بودند و سعی کردند به شما درباره یک فاجعه هشدار دهند. شما قبول نکردید و به آنها گوش نداید و یک فاجعه رخ داد. مردم اسرائیل الان از شما مطالباتی دارند، حداقل این بار گوش کنید.

وی ادامه داد: وقتی این کنست سوگند یاد کرد، هر یک از ما در صندلی خود ایستادیم تا بگوییم: من متعهد می‌شوم که به اسرائیل وفادار باشم، نه به دولت اسرائیل! نه به ائتلاف! نه به دولت! نه به دولت! ما به چه چیزی متعهد شدیم؟ ما متعهد شدیم که اگر دوران سختی در اسرائیل پیش آمد، اگر در اسرائیل جنگی رخ دهد، اگر فاجعه‌ای برای ما اتفاق بیفتد، می‌دانیم که چگونه از آن عبور کنیم. اگر به این بودجه رأی مثبت دهید، نه خود را می‌بخشید و نه مردم اسرائیل شما را می‌بخشند.

Capture2 8

آویگدور لیبرمن، رئیس اسرائیل بیتنو، گفت: من بندهای بودجه را تصویب کردم، این بودجه نیست، این یک اقتصاد انتخاباتی است، این دولت ما را از یک شکست امنیتی به یک شکست اقتصادی سوق می‌دهد. این دولت مستحق هیچ اعتمادی نیست و من به شما هشدار می‌دهم که با این بودجه ما را به نابودی اقتصادی می‌کشانید. امیدوارم خیلی سریع جایگزین شما شویم، این بودجه چیزی نیست جز غارت در راه مخالفان، این آخرین سرقت خواهد بود! وقتی به قدرت برگردیم همه شکست‌ها را چه در امنیت و چه در اقتصاد اصلاح خواهیم کرد.

برخی از وزرای اردوگاه ایالتی که قصد مخالفت با اصلاحیه بودجه را داشتند، فرصت رای‌گیری نداشتند و برخی از اعضای حزب گانتز در جلسه عمومی حضور نداشتند. گانتز یک روز قبل از اولین رای‌گیری در مورد بودجه، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک از نتانیاهو خواست تا افزودن بودجه که مربوط به جنگ و پوشش آن نیست را متوقف کند و آنها را به نیازهای جنگ منتقل کند.

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/politics/msyen-903849038/?pid=519

→ خواندن مطلب قبلی

ممانعت نتانیاهو از سفر رئیس موساد به قطر

خواندن مطلب بعدی ←

سالیوان: غزه به تشکیلات خودگردان خواهد رسید

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *