۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نظرسنجی، 43 درصد اسرائیلی‌ها رفتار نتانیاهو با بایدن را نامناسب می‌دانند

نظرسنجی روز جمعه معاریو، حاکی از رکود سیاسی در اسرئیل است.

نظرسنجی معاریو نشان می‌دهد که یک بن‌بست و رکود در نقشه سیاسی ثبت شده است. بر اساس داده‌ها، ائتلاف از نظر تعداد کرسی در حال تضعیف است و مخالفان به افزایش خود ادامه می‌دهند. به نوشته معاریو به دلیل ادامه درگیری‌ها در نوار غزه و رکود در موضوع ربوده شدگان، این هفته در نقشه سیاسی نیز رکودی به وجود آمد.

Capture1 35

بر اساس نتایج این نظرسنجی، ائتلاف در تعداد مأموریت ضعیف و در 43 ماموریت تثبیت می‌شود، در حالی‌که اپوزیسیون (با احزاب عربی) با یک ماموریت افزایش می‌یابد و به 77 دوره می‌رسد. مانند هفته گذشته، 51 درصد از پاسخ دهندگان، وزیر و عضو کابینه جنگ، بنی گانتز را مناسب‌ترین نامزد برای نخست وزیری دانستند، در حالی‌که 31 درصد بنیامین نتانیاهو را انتخاب کردند.

این نظرسنجی حاکی از افزایش جزئی حمایت از گانتز در میان رای دهندگان ییش آتید از 88 درصد به 91 درصد و کاهش جزئی در حمایت از نتانیاهو در میان رأی دهندگان لیکود از 64 درصد به 61 درصد است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که نزدیک به نیمی از اسرائیلی‌ها، 43 درصد، معتقدند که نتانیاهو با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در رابطه با جنگ رفتار نادرست می‌کند، در حالی‌که حدود یک سوم، 36 درصد، فکر می‌کنند رفتار او در این زمینه درست است و 21 درصد نظری نداده‌اند.

به نوشته معاریو، این نظرسنجی نشان داد که شکاف سیاسی بین پاسخ دهندگان شدید است. اکثریت رای دهندگان لیکود، 63 درصد، فکر می‌کنند که نتانیاهو در مقابل بایدن به درستی رفتار می‌کند، در مقایسه با اکثریت مطلق، 78 درصد، رای دهندگان یش آتید و 68 درصد اردوگاه دولتی معتقدند رفتار او صحیح نیست.

Capture2 9
نظرسنجی، حاکی از افزایش قدرت گانتز است

پاسخ دهندگان در پاسخ به این سوال که اگر امروز انتخابات جدید کنست برگزار شود به چه کسی رای می‌دهند؟ پاسخ ها عبارت بودند از:

اردوگاه دولتی 39 حکم (38 در نظرسنجی قبلی)، لیکود 17 (18 کرسی در نظرسنجی قبلی)، یش آتید 14 (15 کرسی )، اسرائیل بیتنو 9 (10 کرسی)، شاس 8 (9 کرسی)، یهودیت تورات و اوتزما یهودیت 7 کرسی، هداش تعال، مرتز و راعام 5 کرسی را تصاحب خواهند کرد.

این نظرسنجی، در سایت معاریو و به سرپرستی دکتر لازار، در تاریخ 13 تا 14 دسامبر با شرکت 510 پاسخ دهنده، که نمونه ای نماینده از جمعیت بزرگسال 18 سال و بالاتر در کشور اسرائیل، یهودیان و عرب ها هستند، انجام شد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1059892

→ خواندن مطلب قبلی

ارتش اسرائیل، جسد 3 گروگان را به غزه باز گرداند

خواندن مطلب بعدی ←

کشته شدن 3 گروگان اسرائیلی به دست ارتش اسرائیل در غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *