۳۰ شهریور ۱۴۰۳

استفاده ارتش اسرائیل از بمب‌های هدایت نشده علیه مردم غزه

ارزیابی اطلاعاتی آمریکا فاش کرد که نیمی از بمب‌های استفاده شده توسط ارتش در غزه، از نوع بمب‌های گنگ است.

رادیو الشمس گزارش داد: روزنامه واشنگتن پست گزارشی را که توسط جان هادسون، لوئیزا لاولاک، ویکتوریا بیزل و کارن دی یونگ تهیه شده بود، منتشر کرد. در این گزارش آمده است که اسرائیل در نیمی از حملات خود به غزه از بمب‌های هدایت نشده یا گنگ (Dumb Bomb) استفاده کرده است.

این ارزیابی که توسط دفتر مدیر اطلاعات ملی گردآوری شده و به سی ان ان منتقل شده است، تأیید می‌کند که حدود 40 تا 45 درصد از 29000 بمب هوا به زمین مورد استفاده توسط اسرائیل، از نوع گنگ و هدایت نشده بودند.

بمب‌های هدایت‌نشده معمولاً دقت کمتری دارند و می‌توانند تهدید بزرگ‌تری برای غیرنظامیان به‌ویژه در مناطق پرجمعیتی مانند غزه باشد و میزان استفاده اسرائیل از بمب‌های گنگ، تعداد مرگ و میر غیرنظامیان را افزایش می‌دهد.

سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به سوالی درباره این ارزیابی، به سی‌ان‌ان گفت: ما به نوع بمب‌های استفاده‌شده اشاره نمی‌کنیم. کرن هاگیوف، سخنگوی اسرائیل نیز روز چهارشنبه گفت: ما متعهد به قوانین بین‌المللی و قوانین اخلاقی هستیم.

اما کارشناسان به سی ان ان گفتند که اگر اسرائیل از بمب‌های هدایت نشده با سرعتی که ایالات متحده حدس می‌زند، استفاده کند، این، ادعای اسرائیل مبنی بر تلاش برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان زیر سوال خواهد رفت.

Capture1 39

بمب‌های گنگ چیست؟

بمب‌های بدون هدایت یا گنگ به بمب‌هایی با دقت پایین معروف هستند، یعنی اهداف خاصی را مورد اصابت قرار نمی‌دهند، استفاده آنها برای غیرنظامیان خطرناک است و در نتیجه باعث افزایش تعداد تلفات در نوار غزه شده است که تعداد کودکان از این تعداد به 7000 نفر می‌رسد.

بر خلاف بمب‌های هدایت شونده، بمب‌های گنگ با این ویژگی شناخته می‌شوند. به گفته دیوید هارتول، تحلیلگر مسائل امنیتی و سیاسی متخصص در امور خاورمیانه، این بمب‌ها به فاصله صدها متری از هدف مورد نظر اصابت می‌کند و احتمال خطا بسیار زیاد است.

بر اساس مقاله‌ای که توسط یک دریاسالار بازنشسته آمریکایی منتشر شده است ارتش اسرائیل انبار عظیمی از بمب‌های گنگ را دارد که توسط هواپیما و به عنوان گلوله‌های 155 میلی متری استفاده می‌شود.

اسرائیل در استفاده از بمب‌های گنگ استراتژی دارد. زرادخانه‌های آن مملو از ذخایر عظیمی از بمب‌های گنگ است، که باعث می‌شود در طول جنگ غزه از شر آنها خلاص شود و با نهایت راحتی آنها را خارج کند و در عین حال ذخیره بمب‌های هدایت‌شونده خود را در انتظار یک جنگ گسترده‌تر ذخیره کند.

به گزارش الشمس، اسرائیل در دهه 1980 انبار بمب‌های هدایت نشده خود را به منظور ایجاد یک سیاست بیمه ایجاد کرد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/367485

→ خواندن مطلب قبلی

مقامات صهیونیست: با یا بدون حمایت بین المللی به جنگ با حماس ادامه می‌دهیم!

خواندن مطلب بعدی ←

معاریو تحلیل کرد: نتانیاهو، بایدن، سنوار؛ کدام یک سرنوشت جنگ غزه را مشخص می‌کند؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *