۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بازگشایی گذرگاه کرم شالوم برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه

وزرای کابینه جنگ به ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم شالوم رای مثبت دادند.

وزرای کابینه سیاسی – دفاعی روز جمعه، در همه پرسی تلفنی به ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه کرم شالوم رای مثبت دادند که این رای مخالفت و اعتراض مقامات دولتی را در پی داشت.

دنی دانون گفت: این اقدام به خودی خود بسیار مشکل ساز است و اکنون مقامات بین المللی به اسرائیل فشار می‌آورند تا اسرائیل گذرگاه کرم شالوم را به طور کامل باز کند و محموله‌ها را مستقیماً از اسرائیل به نوار غزه ارسال کند. وی تاکید کرد که به وضعیت قبل از جنگ بازگشتیم که معنای آن روشن است، گویی 7 اکتبر هرگز اتفاق نیفتاده است، تحت هیچ شرایطی نباید با چنین حرکتی موافقت کنیم.

Capture2 8

لیبرمن، رئیس حزب اسرائیل بیتنو، در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: رای شرم‌آور به بازگشایی گذرگاه کرم شالوم برای رساندن کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، یک ورشکستگی اخلاقی، سیاسی و امنیتی است. باز کردن گذرگاه درست مانند انتقال پول نقد قطر به یحیی سنوار است. این ادامه سیاست توافق اسلو و تسلیم شدن در برابر حماس است. وی ادامه داد: من از وزرای دولت می‌خواهم که علیه این رای شرم‌آور، رای دهند.

مالینوسکی نوشت که بحث در مورد انتقال کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه کرم شالوم به منزله آب دهان انداختن به روی تمام کسانی است که در این کشور به قتل رسیده‌اند. ما و همه شهروندان اسرائیل، دولت اسرائیل باید ارتباط خود را با نوار غزه و تمام نیازهای آنها قطع کند، هیچ گذرگاهی وجود ندارد، برق، آب و سوخت، هیچ کمک‌ بشردوستانه وجود ندارد. به نظر می‌رسد وزرای کابینه چیزی یاد نگرفته‌اند. به یاد بیاوریم که کمک‌های بشردوستانه نه تنها از مصر از طریق گذرگاه رفح، بلکه کالاهایی از مصر از طریق گذرگاه کرم شالوم به غزه منتقل می‌شود، به این معنی که کامیون‌های مصری از خاک اسرائیل عبور خواهند کرد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1059997

→ خواندن مطلب قبلی

کشته شدن 3 گروگان اسرائیلی به دست ارتش اسرائیل در غزه

خواندن مطلب بعدی ←

مقامات صهیونیست: با یا بدون حمایت بین المللی به جنگ با حماس ادامه می‌دهیم!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *