۳۱ شهریور ۱۴۰۳

رئیس موساد با امیر قطر در اروپا دیدار و گفت‌وگو کرد

رئیس موساد به جای قطر، برای مذاکره درباره توافق آتش بس به اروپا سفر کرد.

در پی فشارهای عمومی ناشی از افشای خبر 13 که بر اساس آن، نتانیاهو از سفر بارنیا به قطر جلوگیری کرده بود، نتانیاهو با سفر وی به اروپا موافقت کرد. درخواست اسرائیل همچنان این است که ابتدا زنانی که هنوز به عنوان بخشی از معامله قبلی با ربوده‌شدگان آزاد نشده‌اند، آزاد شوند. کابینه جنگ امشب این موضوع را بررسی خواهد کرد.

Capture2 11

به گفته چندین منبع اسرائیلی که امروز (شنبه) با پایگاه خبری 13 گفتگو کردند، بارنیا، رئیس موساد، در اروپا با مقامات ارشد قطری از جمله محمد آل ثانی، نخست وزیر قطر دیدار کرد. به گفته این پایگاه خبری کابینه جنگ، امشب موضوع آزادی زنان اسرائیلی را بررسی خواهد کرد.

سفر بارنیا به اروپا پس از آن انجام شد که پایگاه خبری 13 فاش کرد که کابینه جنگ به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، از اعزام رئیس موساد به قطر خودداری کرده است. به اذعان این پایگاه، پشت این تصمیم، استراتژی اسرائیل در خصوص ارائه یک ابتکار و همچنین مسائل مربوط به دسترسی به مقامات ارشد حماس بود.

پس از انتقادهای عمومی زیادی که به دلیل افشای این خبر به وجود آمد، نتانیاهو موضع خود را تغییر داد و به بارنیا اجازه داد تا به جلسات در اروپا و نه در قطر برود.

بلافاصله پس از افشای این خبر، خانواده‌های ربوده‌شدگان گفتند که خواهان شفاف‌سازی فوری از نخست‌وزیر و اعضای کابینه و خروج از بن‌بست مذاکرات هستند.

شب گذشته، پس از اینکه مشخص شد سربازان ارتش اسرائیل به سه گروگان شلیک کرده‌اند، تقاضا برای تلاش برای یک معامله جدید که منجر به آزادی گروگان‌ها شود، افزایش یافت.

یر اساس این گزارش، هدف از این گفت‌وگوها آغاز دوباره مذاکرات، توافق برای آزادی گروگان‌ها از اسارت حماس در ازای آتش‌بس و آزادی اسرای فلسطینی است.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/david-barnea-903851276/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

معاریو تحلیل کرد: نتانیاهو، بایدن، سنوار؛ کدام یک سرنوشت جنگ غزه را مشخص می‌کند؟

خواندن مطلب بعدی ←

چگونه دریای سرخ، اقتصاد اسرائیل را می‌بلعد؟

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *