۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ارتش اسرائیل: ما برای سناریوی فرار گروگان‌ها آماده نبودیم

هرزی هالوی در توجیه کشته شدن سه گروگان به دست ارتش اعلام کرد: ارتش برای سناریوی فرار گروگان‌ها آماده نشده بود!

ارتش اسرائیل روز گذشته اعلام کرد که از حادثه‌ای که نیروهایش علی‌رغم برافراشتن پرچم‌های سفید، 3 تن از بازداشت‌شدگان خود را در نوار غزه کشتند، عبرت خواهد گرفت و خاطرنشان کرد که ارتش برای سناریوی فرار بازداشت شدگان، آماده نشده بودند.

این سخنان طی اظهارات تلویزیونی رئیس ستاد ارتش اسرائیل، هرزی هالوی، یک روز پس از آن اعلام شد که ارتش اسرائیل اعلام کرد که نیروهایش به طور تصادفی سه گروگان را که توسط جنبش حماس در حین نبردها در منطقه شجاعیه در شرق شهر غزه زندانی شده بودند، کشته‌اند.

Capture1 36

تحقیقات مقدماتی ارتش، که جزئیات آن توسط رسانه‌های اسرائیلی، از جمله رادیو ارتش منتشر شد، روز شنبه نشان داد که سربازان برخلاف دستورالعمل‌های تیراندازی عمل کرده و 3 گروگان اسرائیلی را با وجود برافراشتن پرچم سفید کشتند.

هاآرتص در ادامه نوشت: سه فرد بازداشت‌شده ساختمانی را که در ده‌ها متری نیروهای اسرائیلی حاضر در صحنه بود، ترک کردند، در حالی‌که یکی از آنها پرچم سفید در دست داشت.

هالوی در توضیح این حادثه گفت: ما مسئول این اتفاق هستیم و برای جلوگیری از تکرار چنین مواردی در آینده نبرد تلاش خواهیم کرد و در این مورد موفق نشدیم. ما از مرگ گروگان‌ها عمیقاً متأسفیم.

وی افزود: ما باید هوشیار و آماده برای هر تهدیدی می‌بودیم. یک تصمیم چند ثانیه‌ای ممکن است به قیمت جان یا مرگ تمام شود.

او اظهار داشت که سه گروگان فراری هر کاری کردند تا ما بفهمیم. آنها بدون پیراهن حرکت کردند تا ما شک نکنیم که آنها سلاح به همراه دارند و تکه پارچه سفیدی را بلند کردند و با وجود آن، سربازان بر خلاف دستورالعمل منع تیراندازی به سوی برافراشتگان پرچم سفید، به آنها شلیک کردند.

وی افزود: تحقیقات مقدماتی این حادثه را به سرعت انجام دادیم که به ما امکان می‌دهد در جریان درگیری درس‌هایی بیاموزیم، خبر سخت را به اطلاع خانواده‌ها رساندیم و به صورت شفاف در اختیار مردم قراردادیم. ممکن است موارد دیگری نیز وجود داشته باشد که ربوده شدگان در جریان جنگ فرار کنند یا رها شوند و این وظیفه و مسئولیت ماست که آنها را زنده نجات دهیم.

هالوی ادامه داد: در یک لحظه پیچیدگی جنگ ما در غزه آشکار شد. ما بیرون رفتیم تا بجنگیم تا دشمن را از آن سوی مرز متلاشی کنیم و افراد ربوده شده را برگردانیم. بدون نبرد مصمم، نمی‌توانیم آنها را بازگردانیم.

گردان‌های القسام و گردان‌های قدس شاخه مسلح جنبش جهاد اسلامی پیشتر از کشته شدن تعدادی از اسرای اسرائیلی در بازداشت خود در نتیجه بمباران نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی از 7 اکتبر گذشته خبر داده بودند.

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/war-2023/2023-12-17/ty-article-live/0000018c-74a4-dbd5-a39c-fff7ca480000

→ خواندن مطلب قبلی

چگونه دریای سرخ، اقتصاد اسرائیل را می‌بلعد؟

خواندن مطلب بعدی ←

کنفرانس مطبوعاتی بنیامین نتانیاهو با حضور دو وزیر کابینه جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *