۳۱ شهریور ۱۴۰۳

وزیر خارجه فرانسه خواهان آتش بس فوری در غزه شد

وزیر خارجه فرانسه در دیدار با همتای اسرائیلی خود خواهان آتش بس فوری در غزه شد.

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه، روز یکشنبه در جریان بازدید از تل آویو، نگرانی عمیق کشورش در مورد وضعیت نوار غزه را ابراز کرد و خواستار آتش بس جدید فوری و پایدار در جنگ با غزه شد.

کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه روز یکشنبه، در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الی کوهن گفت: در غزه، بیش از حد غیرنظامیان کشته می‌شوند، در حالی‌که اسرائیل به حملات خود ادامه می‌دهد، که در پاسخ به یورش شوکه کننده حماس آغاز شده است.

در حالی‌که همتای اسرائیلی او، الی کوهن، دو شرط برای درخواست آتش بس تعیین کرد. کولونا در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الی کوهن با تاکید بر آتش بس فوری و بادوام در جنگ غزه، افزود که فرانسه به شدت نگران وضعیت در سرزمین ویران شده از جنگ فلسطین است.

وزیر امور خارجه فرانسه در خصوص حملات حوثی‌ها به کشتی‌ها در دریای سرخ تاکید کرد که این حملات نمی‌تواند بدون پاسخ بماند. وی افزود: ما در حال بررسی چندین گزینه با شرکای خود از جمله نقش دفاعی برای جلوگیری از تکرار این اتفاق هستیم.

Capture1 42
درگیری‌ها در مرز با لبنان

کوهن نیز بر موضع دولت اسرائیل تاکید کرد که درخواست آتش بس را اشتباه و هدیه‌ای به حماس که کنترل نوار غزه را در اختیار دارد، می‌داند.

وی در عین حال دو شرط برای درخواست آتش‌بس تعیین کرد و گفت: اگر حماس با آزادی گروگان‌ها بدون قید و شرط موافقت و حملات خود را متوقف کند، ما خواستار آتش‌بس خواهیم شد. کوهن در مورد جنگ در جبهه لبنان، با توجه به بمباران روزانه بین اسرائیل و حزب الله از زمان آغاز جنگ در نوار غزه، معتقد است که فرانسه می‌تواند نقش مهمی در جلوگیری از وقوع جنگ در لبنان ایفا کند.

کوهن در این زمینه گفت: فرانسه می‌تواند نقش مثبت و مهمی در جلوگیری از جنگ در لبنان ایفا کند و تاکید کرد: اسرائیل قصدی برای گشودن جبهه دیگری در مرز شمالی ما ندارد، اما ما هر کاری که لازم باشد برای حفاظت از شهروندان خود انجام خواهیم داد.

وی همچنین با تایید آوارگی بیش از 50 هزار اسرائیلی از مرزهای شمالی با لبنان، افزود: باید امنیت آنها را تضمین کنیم تا بتوانند به خانه‌های خود بازگردند. کوهن معتقد بود که تنها راه برای انجام این کار این است که حزب الله را وادار کنیم تا از شمال رودخانه لیتانی عقب نشینی کند، و این از دو طریق است: یا از طریق دیپلماسی یا با زور.

 

لینک خبر: https://www.timesofisrael.com/french-fm-urges-immediate-and-durable-truce-which-cohen-casts-as-gift-for-hamas

→ خواندن مطلب قبلی

کنفرانس مطبوعاتی بنیامین نتانیاهو با حضور دو وزیر کابینه جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

توافق اسرائیل و تشکیلات خودگردان برای انتقال وجه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *