۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کنفرانس مطبوعاتی بنیامین نتانیاهو با حضور دو وزیر کابینه جنگ

نتانیاهو به همراه گالانت و گانتز، پس از فاجعه کشته شدن سه گروگان به دست ارتش صهیونیستی، کنفرانس مطبوعاتی برگزار کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز شنبه در یک کنفرانس خبری در تل‌آویو، ضمن ابراز تأسف از کشته شدن سه گروگان به دست ارتش صهیونیستی، با اشاره به سفر رئیس موساد به قطر، گفت مذاکرات تازه‌ای برای آزادی گروگان‌های اسیر گروه شبه‌نظامی فلسطینی حماس در جریان است. نتانیاهو از بیان جزئیات بیشتر درباره این مذاکرات خودداری کرد.

پیشتر، تارنمای اسرائیلی شبکه 12 از دیدار شیخ محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی نخست‌وزیر قطر، و دیوید بارنیا رئیس موساد، به منظور دستیابی به توافقی جدید برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی از دست حماس خبر داده بود.

Capture 122
نتانیاهو، نخست وزیر

نتانیاهو همچنین در بخشی از سخنانش، از قطر به علت آنچه حمایت از حماس خواند انتقاد کرد و گفت: من در حال حاضر بر روی آزادی گروگان‌ها متمرکز هستم، اما انتقادات بسیار شدیدی از مقامات قطر دارم که در فرصتی مناسب همه آنها را بیان خواهم کرد.

نخست وزیر اسرائیل در ادامه کنفرانس خبری خود با اشاره به فشارهای خارجی برای توقف جنگ و هزینه‌های بالای ادامه نبرد تصریح کرد: جنگ را تا پیروزی نهایی ادامه می‌دهیم، تا جائی‌که غزه از وجود حماس پاک شود و تحت کنترل امنیتی اسرائیل درآید. وی افزود که حماس فقط زبان زور را می‌فهمد.

او همچنین درباره تصمیمش برای «بازی ندادن» تشکیلات خودگردان فلسطینی در اداره غزه بعد از پایان جنگ با حماس خاطرنشان کرد: دیدگاه‌ها درباره نقش این تشکیلات در اداره غزه متفاوت است، اما من راه جلوگیری از دخالت تشکیلات خودگردان در اداره غزه را پیدا خواهم کرد.

بنیامین نتانیاهو اضافه کرد: فلسطینی‌ها می‌توانند تمام حقوق اداره زندگی خود را داشته باشند، اما به هیچ یک از حقوق حاکمیتی که زندگی ما و مردم اسرائیل را به خطر بیندازد، دست نخواهند یافت.

Capture2 13
گالانت، وزیر دفاع

یوآو گالانت، وزیر دفاع در این کنفرانس گفت: من به عنوان وزیر دفاع، مسئولیت هر اتفاقی را که در سیستم دفاعی، در این جنگ رخ می‌دهد، هم در قبال دستاوردها و هم هزینه‌ها و هم در قبال اشتباهات جدی به عهده دارم. وی افزود: نیروهای ارتش اسرائیل سال‌ها در این محله [شجاعیه] جنگیده‌اند، نبردهای آنجا همیشه سخت بود. شما باید شرایطی را که سربازان در آن عمل می‌کنند را درک کنید.

وی ادامه داد: در عملیات زمینی غزه به دستاوردهای مهمی دست یافتیم که از جمله مهمترین آنها فشار عظیمی است که باعث از بین رفتن هزاران تروریست در مقرهای آنها، در انبارها و در مناطق کنترل و فرماندهی آنها می شود. به کشورشان بازگردید و این این نشان می‌دهد که حماس فقط قدرت را درک می‌کند. اگر روی حصار می‌ماندیم، هیچ اتفاقی نمی افتاد.

اگر تا امروز صبر می‌کردیم، یکی از ربوده‌شدگان برنمی‌گشت و هرچه می‌توانستیم از دست می‌دادیم. فشار به هدف دوگانه می‌رسد اما متأسفانه تاوان‌هایی نیز وجود دارد. نیروهای ما تمام روز، زیرزمینی می‌جنگند، اقدامات چشمگیری انجام می‌دهند که در مورد آنها صحبت خواهد شد و دستاوردهایی به دست می‌آورند و از طرفی در همه جا در معرض خطرات بزرگی هستند، بنابراین همه باید پشت سر آنها بایستیم تا بدانیم اینها ما هستند.

گانتز، دیگر وزیر کابینه جنگ در ادامه کنفرانس گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که اولویت برای بازگشت گروگان‌ها وجود دارد.

ما در یک جنگ سخت، پیچیده و دردناک هستیم و مسئولیت ما به عنوان یک رده سیاسی این است که به رهبری کمپین ادامه دهیم و به ارتش وقت بدهیم و تمام تلاش خود را برای بازگرداندن ربوده شدگان انجام دهیم. اکنون زمان وعده‌های بزرگ نیست، زمان عمل مستمر است. همانطور که گفته شد، جنگ دشوار خواهد بود، جنگ طولانی خواهد شد و ما باید به اهداف خود برسیم.

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1060206

→ خواندن مطلب قبلی

ارتش اسرائیل: ما برای سناریوی فرار گروگان‌ها آماده نبودیم

خواندن مطلب بعدی ←

وزیر خارجه فرانسه خواهان آتش بس فوری در غزه شد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *