۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نشست سه جانبه؛ دیدار رئیس موساد و رئیس سیا با نخست وزیر قطر

منابع صهیونیست از ملاقات سران موساد و سیا با نخست وزیر قطر در اروپا خبر دادند.

کانال 13 اسرائیل گزارش داد که دیوید بارنیا، رئیس موساد، ویلیام بارنز، رئیس سازمان سیا و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، در تلاش برای آغاز یک معامله مبادله‌ای جدید، در ورشو با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

در گزارش شب گذشته خبر 13 منتشر شد که پس از پایان بحث دیروز در کابینه جنگ، اسرائیل در حال بررسی مبادله گروگان‌ها است. در همین راستا دیوید بارنیا، رئیس موساد، ویلیام بارنز، رئیس سازمان سیا و محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر قطر، عصر امروز (دوشنبه) در ورشو پایتخت لهستان با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

یکی از مقامات سیاسی مطلع گفت که هدف از این نشست سه جانبه آغاز رسمی مذاکرات برای آزادی ربوده شدگان پس از تصمیم شنبه شب کابینه است. به گفته این منبع، طرف‌ها از تمام اهرم‌های فشاری که در اختیار دارند علیه حماس استفاده خواهند کرد.

این مقام سیاسی اذعان کرد که این مذاکرات طولانی و پیچیده خواهد بود.

خبر 13 ادامه داد که اکنون بحث در اسرائیل این است که آیا پیشنهادی برای یک توافق محدود که در واقع ادامه توافق قبلی است، روی میز گذاشته می‌شود یا یک معامله دیگر؟

روز گذشته، سی ان ان گزارش داد که دیدار رئیس موساد و نخست وزیر قطر درباره از سرگیری مذاکرات برای آزادی گروگان‌ها که روز جمعه برگزار شد، مثبت بوده است.

روز شنبه در خبر 13 اعلام شد که رئیس موساد در اروپا با مقامات ارشد قطری دیدار کرد تا یک معامله آدم ربایی جدید را آغاز کند، در حالی‌که درخواست اسرائیل برای آزادی عمدتاً زنان اسرائیلی که هنوز از اسارت حماس آزاد نشده اند، باقی مانده است.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/eaf9w-903854200/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

تایمز نقشه اسرائیل برای حمله به جنوب لبنان را فاش کرد

خواندن مطلب بعدی ←

نام جدید جنگ؛ دغدغه تازه نتانیاهو!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *