۳۰ شهریور ۱۴۰۳

رسانه‌ها و فضای مجازی علیه اسرائیل

نظرسنجی انجام شده اخیر توسط منابع عبری زبان، وضعیت اسف‌بار رسانه‌های جهان علیه اسرائیل را پیرامون جنایات این رژیم در دنیای وب نشان می‌دهد.

از تاریخ 7 اکتبر، کاربران فضای مجازی پیرامون عملیات طوفان‌الاقصی اظهار نظر کرده‌اند که اکثر مطالب بارگذاری شده توسط آنها، علیه اسرائیل است. بر اساس داده‌های این آمار، 1.9 میلیون پست منتشر شده است که هر کدام از آنها حداقل 5000 لایک، اشتراک گذاری و اظهار نظر درباره مطالب خود دریافت کرده است. به گفته این نظرسنجی، 83 درصد از پست‌های کاربران فضای مجازی در مورد عملیات طوفان‌الاقصی و حادثه 7 اکتبر است و تنها 9 درصد از آنها به نفع اسرائیل و 8 درصد بی طرف است. در سایت‌های خبری بین‌المللی بزرگ نیز، بیشتر مقالات و اخبار پیرامون رژیم‌صهیونیستی، نسبت به قبل 3 برابر منفی‌تر نوشته شده است.

فضای مجازی علیه اسرائیل
فضای مجازی علیه اسرائیل

بیشترین پست‌هایی که علیه اسرائیل منتشر شده‌، با 64 درصد، در پلتفرم ایکس (توییتر سابق) انجام شده است. پلتفرم اینستاگرام در جایگاه دوم با 17 درصد قرار دارد. نوشته‌ها و مطالب منتقدان اسرائیلی که در شبکه‌های مجازی فعالیت دارند، بیش از 200 میلیون بازدید شده‌اند، اما در مقابل، مطالب افرادی که از رژیم صهیونیستی طرفداری می‌کردند مجموعاً 75 میلیون دیده شده است.

بیشتر بخوانید:

رسانه های جهان علیه اسرائیل
رسانه های جهان علیه اسرائیل

در شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، ایکس(توییتر سابق) و.. می‌توان بسیاری از عناوین یهودی ستیزی، تبلیغات ضد اسرائیلی و حتی انتشار اخبار موثق و مستند علیه اسرائیل را مشاهده کرد. علاوه بر این، روایاتی نیز مبنی بر تروریستی بودن این رژیم منتشر شد که رژیم صهیونیستی را به نسل‌کشی دسته جمعی فلسطینیان متهم کردند. در میان پوشش اخبار جنگ، مطالبی که سایت‌های خبری مختلف در سرتاسر جهان منتشر می‌کنند، علیه اسرائیل نوشته شده است. از حدود 372000 متن و مقاله‌ای که پیرامون حوادث جنگی منتشر شده، حدود 64 درصد بی‌طرف، 28 درصد علیه اسرائیل و تنها 8 درصد به نفع اسرائیل بوده‌اند.

 

لینک خبر: https://tinyurl.com/2z4v8dja

→ خواندن مطلب قبلی

دستور العمل ارتش اسرائیل درباره ممنوعیت اقلام تشریفاتی یهودی

خواندن مطلب بعدی ←

گزارشی از میزان خسارات وارده به صنعت کشاورزی اسرائیل در پی جنگ غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *