۲۹ شهریور ۱۴۰۳

مستندات هاآرتص از تیراندازی ارتش اسرائیل به گروگان‌ها اسرائیلی در 7 اکتبر

روزنامه عبری هاآرتص روز سه شنبه، اعلام کرد که یک تانک ارتش به خانه‌ای که گروگان‌های اسرائیلی در آن بودند، تیراندازی کرده است.

هاآرتص نوشت: یک تانک ارتش اسرائیل ساعاتی پس از حمله حماس در 7 اکتبر به کیبوتص بئری رسید و به سوی خانه‌ای که اعضای حماس با گروگان‌ها در آنجا پنهان شده بودند، تیراندازی کرد.

Capture1 48
هاآرتص اعلام کرد که مستندات تیراندازی، بر اساس ویدئویی است که شب گذشته، کانال 12 اسرائیل از یک هلیکوپتر پلیس که در زمان حمله به منطقه فراخوانده شده بود، گرفته است.

این روزنامه به نقل از هداس داگان، یکی از ساکنان، که به همراه شوهرش در خارج از خانه‌ای که همسایگانش بازداشت شده بودند، مخفی شده بود، گفت که در این تیراندازی، ترکش گلوله‌ای که خانه همسایگانش را هدف قرار داده بود، به او اصابت کرد.

روزنامه هاآرتص خاطرنشان کرد: طبق گزارش کانال 12 اسرائیل، سربازانی که در کیبوتص بودند، گفتند که تیراندازی از هلیکوپتر، یک هشدار بوده و به یک تانک اصابت کرد، سپس تانک دیگری از راه رسید و به سمت خانه شلیک کرد.

هاآرتص به نقل از یکی از اعضای لشکر ذخیره شهرک‌ها، گفت: 500 سرباز بیرون ایستاده بودند و هیچ کس به این موضوع رسیدگی نمی‌کرد. مردم به شدت زخمی شده بودند و ارتشی که بیرون ایستاده بود نمی‌دانست اینجا چه اتفاقی افتاده است. تا به امروز، نه ارتش اسرائیل و نه پلیس اسرائیل کشته شدن اسرائیلی‌ها توسط تیراندازی نیروهای خود در 7 اکتبر را اعتراف نکرده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این، هلیکوپتر تصویر تعدادی از نیروهایی را که در خارج از دروازه اصلی کیبوتص جمع شده بودند و با گذشت زمان طولانی از آغاز حمله حماس، مداخله نکرده‌اند را ضبط کرده است.

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2023-12-19/ty-article/0000018c-7e72-d219-a5bf-7ffac9d00000

→ خواندن مطلب قبلی

گزارشی از میزان خسارات وارده به صنعت کشاورزی اسرائیل در پی جنگ غزه

خواندن مطلب بعدی ←

نخست وزیر مالزی: پهلوگیری کشتی‌های اسرائیلی در بنادر ما ممنوع است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *