۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بن‌گویر تهدید کرد: در صورت توقف جنگ غزه، ائتلاف را از بین خواهد برد.

بن گویر، وزیر امنیت ملی در واکنش به سخنان بارنیا، مبنی بر خروج ارتش اسرائیل از غزه، بار دیگر کابینه جنگ را تهدید کرد.

بن گویر در پست جدید امروز پنجشنبه خود، تقریباً مستقیماً نتانیاهو را تهدید به سرنگونی ائتلاف حاکم کرد. وی در پیامی به نتانیاهو هشدار داد: اگر خدای ناکرده کسی قصد دارد قبل از شکست حماس و بازیابی همه افراد ربوده شده، ارتش را متوقف کند. بگذارید او در نظر بگیرد که حزب ما، قدرت یهود، با او نیست. وی افزود: ایده کاهش عملیات نظامی در داخل نوار غزه یک شکست در مدیریت جنگ توسط شورای کوچک جنگ است و باید فوراً برچیده شود. زمان آن فرا رسیده است که امور را به دست کابینه بزرگ (سیاسی) بازگردانیم.

Capture 143

تارنمای وای نت گزارش داد که منابع نزدیک به وزیر امنیت ملی گفتند که نتانیاهو اکنون با یک دوراهی روبرو شده است؛ نتانیاهو دو گزینه دارد: یا کابینه جنگ را کاهش می‌دهد و سپس با گانتز می‌ماند یا به حمله قدرتمند خود با بن گویر ادامه خواهد داد. نتانیاهو کم کم راه دوم را انتخاب می‌کند.

قابل ذکر است که بن گویر و وزیر دارایی افراطی، بزالل اسموتریچ، از زمانی‌که در شورای جنگ پذیرفته نشدند وضعیت ناآرامی را به ثبت رسانده‌اند که آنها را به انتقاد مستقیم از عملکرد کابینه جنگ واداشته است. تهدیدهایی که اکنون به یک تهدید آشکار تبدیل شده است و این نشان دهنده آگاهی آنها از بدتر شدن وضعیت فشار در خیابان و حرکت آنها به سمت درخواست از دولت برای توقف جنگ و اولویت دادن به بهبودی زندانیان است.

 

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/rkpscdzd6#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

پیوستن خریدی‌ها به موساد

خواندن مطلب بعدی ←

هشدار کشورهای حاشیه خلیج فارس به اسرائیل درباره ادامه دار شدن جنگ غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *