۳۱ شهریور ۱۴۰۳

توافق بعدی؛ خروج ارتش اسرائیل از نواره غزه

روز چهارشنبه، شبکه 13 اسرائیل چشم انداز اسرائیل برای توافق با حماس را فاش کرد که شامل تبادل اسرا، آتش بس موقت و عقب نشینی اسرائیل از برخی مناطق در نوار غزه است.

اسرائیل به ندرت در مورد توافق خود برای عقب نشینی دائمی و نه موقت از برخی مناطق در نوار غزه صحبت کرده است.

این کانال به نقل از مقامات اسرائیلی آشنا با پرونده مذاکرات نوشت که ارتش اسرائیل معتقد است که احتمال عقب نشینی از برخی مناطق در نوار غزه، به‌ویژه مناطقی که ادعا می‌کند به عملیات نظامی خود پایان داده است، وجود دارد.

یک مقام ارشد نظامی در گفتگو با این کانال تایید کرد که اسرائیل مشکلی برای عقب نشینی از برخی مناطق ندارد، اگرچه، این مورد به گونه‌ای به تصویر کشیده می‌شود که گویی دستاوردی برای جنبش حماس است، اما در واقع این اقدامی است که اسرائیل قصد دارد در هر منطقه‌ای اجرا کند.

Capture 140

در رابطه با تبادل اسرا، این کانال گفت که اسرائیل با آزادی زندانیان برجسته از جناح‌های فلسطینی موافقت کرد در ازای آزادی حماس 40 زندانی از جمله زنان، سالمندان و افرادی که نیاز به مراقبت‌های پزشکی فوری دارند.

در مورد آتش بس، این کانال پیشنهاد کرد که آتش بس موقت با یک دوره زمانی بین یک تا دو هفته مورد توافق قرار گیرد.

این کانال تایید کرد که برآوردهای رسمی اسرائیل نشان می‌دهد که توافقی تا قبل از ژانویه آینده حاصل نخواهد شد.

یکی دیگر از مقامات بلندپایه که نامش فاش نشد، گفت: اسرائیل به قطر و آمریکا تمایل خود را برای دستیابی به توافق در اسرع وقت اعلام کرد. وی افزود: شرط اسرائیل شامل بیماران و مجروحان در هر سنی است، علاوه بر مردان و زنان مسن که هنوز در اسارت هستند.

یک منبع آگاه روز چهارشنبه به رویترز گفت که مذاکرات فشرده با میانجیگری قطر و مصر برای دستیابی به آتش بس احتمالی دوم در نوار غزه انجام می شود که بر اساس آن حماس برخی از بازداشت شدگان را در ازای آزادی اسرای فلسطینی توسط اسرائیل بازگرداند.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/rvnt3-903858609/?pid=7&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

تمایل اسرائیل به آتش بس با تعیین سه شرط

خواندن مطلب بعدی ←

پیوستن خریدی‌ها به موساد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *