۳۱ شهریور ۱۴۰۳

اورشلیم پست: تأثیر حماس بر یهودستیزی جهانی بیشتر از هر گروه‌ دیگری‌ است

اورشلیم پست در گزارشی نوشت: گستره و مقیاس تأثیر جهانی نفوذ حماس بر یهودستیزی جهانیان به طرز چشمگیری بیشتر از هر گروه دیگری در دنیاست. این گروه مقاومت فلسطینی با اختلاف، بهترین و موفق ترین نهاد یهودستیزی در جهان امروز است.

فراتر از همه درگیری‌ها، فلسطینیان، حس نفرت و انزجار را در دل جهانیان روشن کرده‌اند. جنبش حماس با مقابله و مبارزه علیه رژیم صهیونیستی در طول سالیان متمادی، دولت‌ها و پارلمان‌ها، رسانه‌های غربی، مقامات دانشگاهی، دانشجویان و دانش‌آموزان و حتی مشاغل مختلف را با جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی آشنا و به آنها هدف مقاومت خود را اعلام کرده است. به همین دلیل است که در سرتاسر جهان، مردم از هر قشری برای مظلومیت مردم فلسطین فریاد آزادی سر می‌دهند.

تأثیر حماس بر یهودستیزی جهانی
تأثیر حماس بر یهودستیزی جهانی

جنبش حماس از اولین روز تأسیس خود، از تمام توانش برای مقابله با اسرائیل استفاده کرده است و همواره به جنایات این رژیم پاسخی کوبنده می‌دهد. امروزه قدرت نظامی – امنیتی حماس بیشتر شده به طوری که در تاریخ 7 اکتبر، ضربه بسیار سخت و جبران ناپذیری به اسرائیل وارد کرد، و همین امر باعث نگرانی دولتمردان این رژیم شده است. در مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی برای آرام کردن جو حاکم علیه دولت خود، به جنایات بی‌شرمانه‌ای نظیر بمباران مناطق بی‌طرف مانند مساجد، بیمارستان‌ها و حتی مدارس دست زد. مضافا اینکه بسیاری از قوانین بین‌المللی را نقض و از بمب‌های ممنوعه برای پاسخ به نوار غزه شلیک کرد.

هدف حماس واضح است: بازپس گیری مناطق اشغالی و حاکم شدن مردم فلسطین در خاک سرزمینشان، آزادی اسرای فلسطینی و پاسخی به جنایات چندین ساله رژیم صهیونیستی اما هدف ارتش اسرائیلی چیزی جز اشغال خاک فلسطینیان و نسل کشی آنها نیست.

از زمان شروع جنگ، دانشجویان و حتی برخی از سیاستمداران به کمپین ضد صهیونیستی پیوسته‌اند که بسیار جالب توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. این درگیری باعث افزایش شدید نفرت از صهیونیسم حتی در اروپا نیز شده است و شکی نیست که پس از جنگ، سطح یهودتیزی به اوج خود برسد.

 

پایان پیام / 

→ خواندن مطلب قبلی

برنامه استراتژیک سنوار برای ادامه جنگ

خواندن مطلب بعدی ←

ایجاد نوار امنیتی در شمال سرزمین‌های اشغالی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *