۳۱ شهریور ۱۴۰۳

برنامه استراتژیک سنوار برای ادامه جنگ

شبکه کان اسرائیل روز جمعه گفت که یحیی سنوار، رئیس جنبش حماس در غزه، برنامه‌ای سازمان یافته برای پایان دادن به جنگ اسرائیل علیه نوار غزه دارد.

شبکه کان به نقل از یک منبع آگاه توضیح داد که طرح سنوار شامل عقب‌نشینی نیروهای ارتش اسرائیل به عنوان بخشی از یک توافق آتش‌بس طولانی و حفظ بخشی از اسرای اسرائیلی به‌عنوان ابزاری برای چانه‌زنی است.

به گفته مقامات عبری، این منبع ادعا کرد که سنوار بر این فرض کار می‌کند که اولین آتش‌بس نتایج رضایت‌بخشی به نفع حماس نداشته است و بنابراین او بر عقب‌نشینی اسرائیل از محله‌های اشغالی غزه و آتش‌بس طولانی مدت پافشاری می‌کند.

این منبع خاطرنشان کرد: خواسته‌های رئیس جنبش حماس در غزه در چارچوب طرح مذکور به مراتب بیشتر از آنچه اسرائیل به حماس ارائه می‌کند، است. وی افزود: سنوار معتقد است که خروج نیروهای زمینی ارتش اشغالگر از شهرهای شمال و جنوب نوار غزه به بازیابی نسبی توانایی خود برای فرماندهی و کنترل مناطقی که قبلاً توسط اسرائیل اشغال شده است، دست خواهد یافت.

Capture 157
یحیی سنوار

این منبع ادامه داد: اسرائیلی‌ها واقعیت را برعکس تفسیر می‌کنند، اما سنوار جدا از واقعیت نیست.

این منبع در خصوص اسرای اسرائیلی که توسط حماس نگهداری می‌شود، در اظهارات خود به مقامات عبری گفت: این جنبش قصد دارد در مراحل آتی نیز بخش بزرگی از اسرا را به عنوان ابزاری برای چانه زنی نگه دارد تا پیش‌بینی بازگشت اسرائیل به مانورهای زمینی باشد.

به گفته این منبع، کشورهای میانجی در مذاکرات با حماس (اشاره به قطر و مصر) معتقدند که جنگ به مراحل پایانی خود نزدیک می‌شود و با وجود این، حماس همچنین برای احتمال ادامه جنگ آماده می‌شود.

طی چند روز گذشته رسانه‌های رسمی و خصوصی اسرائیل از توافق آتش‌بسی احتمالی که ممکن است به زودی بین اسرائیل و مقاومت فلسطین منعقد شود، از جمله آزادی اسرا از دو طرف صحبت کردند.

روز پنجشنبه، مقامات اسرائیلی گفتند که ارتش اشغالگر در حال بررسی پیشنهاد ارائه شده به حماس در مورد آتش‌بس موقت احتمالی بین دو طرف است که شامل آتش‌بس برای بیش از دو هفته می‌شود تا حماس را متقاعد کند که گروگان‌های بیشتری را آزاد کند.

این گزارش ها در حالی منتشر می‌شوند که جنبش حماس بر رد هرگونه مذاکره برای تبادل اسرا بدون آتش بس کامل تاکید می‌کند.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/defense/660412

→ خواندن مطلب قبلی

قطعنامه شورای امنیت برای کمک به غزه تصویب شد

خواندن مطلب بعدی ←

اورشلیم پست: تأثیر حماس بر یهودستیزی جهانی بیشتر از هر گروه‌ دیگری‌ است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *