۳۰ شهریور ۱۴۰۳

افزایش مصرف مواد مخدر و اعتیادآور از شروع جنگ غزه

نظرسنجی جدید مرکز اعتیاد رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد آمار مصرف مواد مخدر از شروع جنگ تا کنون افزایش شدید داشته است.

اسرائیل هیوم گزارش داد: نظرسنجی انجام شده توسط مرکز اعتیاد رژیم صهیونیستی بیانگر آن است که افزایش مصرف مواد مخدر مانند انواع مسکن‌ها، الکل‌ها، قرص‌های خواب‌آور، پس از شروع جنگ در تاریخ 7 اکتبر به اوج خود رسیده است. این نظرسنجی از بین 1000 نفر از جمعیت یهودی (سنین 18 تا 70 سال) انجام گرفته که نشان می‌دهد یک پنجم از کل شهرک نشینان اسرائیلی، در پی حوادث جنگی، مصرف مواد مخدر خود را افزایش داده‌اند و حدود 3.3 درصد از آنها برای اولین بار از این دست مواد استفاده کرده‌اند.

افزایش مصرف مواد مخدر و اعتیاد آور بدلیل ضربه روحی_روانی جنگی
افزایش مصرف مواد مخدر و اعتیاد آور بدلیل ضربه روحی_روانی جنگی

طبق گزارش این نظرسنجی، بیشترین مصرف مربوط به آرام‌بخش‌ها، قرص‌های خواب‌آور، الکل و حشیش است. تقریبا 45 درصد از اسرائیلی‌ها اعتراف کرده‌اند که میزان استفاده روزمره آنها از ابتدای جنگ تاکنون افزایش پیدا کرده است.

در این مقاله آمده است که علت گرایش این افراد به مواد مخدر، ضربه روحی – روانی جنگی است و بین پریشانی این افراد با روی‌آوردنشان به اینگونه مواد ارتباط مستقیم وجود دارد. پزشکان و متخصصان سلامتی از این آمار ابراز نگرانی کردند. به عقیده آنها مشکل مواد اعتیادآور این است که فقط به مدت خیلی کوتاهی باعث آرامش می‌شوند ولی در دراز مدت، احتمال ایجاد وابستگی را افزایش می‌دهد.

 

لینک خبر: https://www.israelhayom.co.il/news/local/article/14993017

→ خواندن مطلب قبلی

تل‌آویو زیر چتر تظاهرات مردمی علیه نتانیاهو

خواندن مطلب بعدی ←

اعتراض تعدادی از فعالان جنبش اعتراضی در مقابل ادارات

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *