۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تحریم فناوری پیشرفته اسرائیل از سوی چین

وای نت گزارش داد: واردکنندگان اسرائیلی بر این باورند که با تحریم‌های چینی رو به رو هستند.

از آغاز جنگ تا به امروز، واردکنندگان قطعات الکترونیکی و کارخانجات فناوری پیشرفته اسرائیل، برای وارد کردن قطعات مصرفی غیرنظامی خود از چین با مشکلات عدیده‌ای رو‌به‌رو شده‌اند، وای نت افزود که این قطعات مصارف نظامی را نیز در برمی‌گیرد.

چینی‌ها به اصطلاح عملا نوعی اعتصاب ایتالیایی ایجاد کرده‌اند که در واقع در روند بروکراتیک (دیوان سالاری اداری) ظاهر می‌شود، آنها به بهانه درست پر نشدن فرم‌های درخواست از سوی واردکنندگان اسرائیلی، ارسال قطعات را به تأخیر می‌اندازند.

Capture 174

به اذعان یک مقام دولتی اسرائیل، صحبت از تغییر قوانین صادرات نیست، بلکه مقامات اسرائیلی از اجرای قوانین سخت‌گیرانه (تحریم) ازسوی چین در موقعیت جنگی بیم دارند. برای همه واضح است که این اتفاقات ارتباط مستقیم با جنگ غزه دارد.

وای نت مدعی شد که مواضع دولت چین در این جنگ بسیار روشن است، او طرفدار فلسطینی هاست.

یک مقام ارشد به وای نت گفت: چینی‌ها بدون اعلام رسمی، تحریم‌هایی را برعلیه ما اعمال کرده‌اند. آنها ارسال محموله‌ها را به اسرائیل به تعویق می‌اندازند. می‌دانید که یک محصول الکترونیکی ده‌ها هزار قطعه دارد اما اگر یک قطعه وارد نشود، محصول قابل استفاده نیست.

قابل ذکر است که مقامات چینی حتی زمانی که اسرائیل با کمبود کارگر مواجه بود، درخواست افزایش کارگران چینی از سوی مقامات اسرائیلی را رد کرد.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/economy/article/r1ygacrpa

→ خواندن مطلب قبلی

جاه طلبی اسرائیل؛ تبعید سران حماس

خواندن مطلب بعدی ←

نتانیاهو در جریان بازدید از غزه: جنگ طولانی خواهد بود

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *