۳۰ شهریور ۱۴۰۳

کمک مالی اسرائیل به اینتل برای ایجاد کارخانه در اسرائیل

دولت اسرائیل موافقت کرده است که به شرکت اینتل کمک مالی 3.2 میلیارد دلاری برای یک کارخانه جدید 25 میلیارد دلاری تراشه که این شرکت قصد دارد در جنوب اسرائیل بسازد، بدهد.

کلکالیست اعلام کرد که دو طرف روز سه شنبه گزارش دادند که این بزرگترین سرمایه گذاری یک شرکت در اسرائیل است.

قصد اینتل برای ایجاد کارخانه تراشه فوق با ارزش 25 میلیارد، پیشنهادی سخاوتمندانه از سوی یک شرکت بزرگ آمریکایی تلقی می‌شود و به نفع دولت اسرائیل است، در زمانی که واشنگتن فشارها را بر اسرائیل برای برداشتن گام‌های بیشتر برای کاهش غیرنظامیان افزایش داده است.

Capture 193

طرح توسعه سایت خود در Kiryat Gat، که دارای یک کارخانه تولید تراشه در 42 کیلومتری نوار غزه است، بخش مهمی از تلاش‌های اینتل برای ارتقاء زنجیره تامین جهانی انعطاف پذیرتر، علاوه بر تلاش‌های مداوم این شرکت برای جذب سرمایه گذاری است.

دانیل بناتار، معاون رئیس شر اینتل گفت: حمایت دولت اسرائیل تضمین می‌کند که اسرائیل یک مرکز جهانی برای فناوری و استعدادهای نیمه‌رسانا باقی بماند. اینتل قبلاً حدود 2 میلیارد دلار در طول 50 سال گذشته در قالب کمک‌های مالی اسرائیل در سایر تأسیسات داخل اسرائیل دریافت کرده بود.

افیر یوسفی، معاون مدیر کل سازمان سرمایه گذاری اسرائیل گفت: اینتل کمک مالی و نرخ مالیات بالاتر را به ارائه کمک هزینه کمتر و نرخ مالیات پایین‌تر انتخاب کرد.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی، با اشاره به زمان بندی این معامله گفت: این سرمایه گذاری در زمانی رخ می‌دهد که اسرائیل در حال جنگ است و این سرمایه گذاری در راه درست است.

اینتل، که سرمایه گذاری‌های آن پنج سال طول می‌کشد، نرخ مالیات شرکتی 7.5 درصد به جای 5 درصد قبلی را پرداخت خواهد کرد. نرخ مالیات عادی 23 درصد است، اما طبق قانون اسرائیل برای تشویق سرمایه گذاری در مناطق توسعه، شرکت‌ها از مزایای قابل توجهی برخوردار می‌شوند.

 

لینک خبر: https://www.calcalist.co.il/calcalistech/article/rytnu11opp

→ خواندن مطلب قبلی

گیدعون ساعار: تشکیل دولت فلسطینی به منزله کمربند انتحاری دور اسرائیل است!

خواندن مطلب بعدی ←

اردوغان نتانیاهو را با هیتلر مقایسه کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *