۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گیدعون ساعار: تشکیل دولت فلسطینی به منزله کمربند انتحاری دور اسرائیل است!

وزیر گیدعون ساعار در کنفرانس خبری روز چهارشنبه، در خصوص فردای پس از جنگ و فشارهای جوامع بین المللی برای ایجاد کشور فلسطین سخنرانی کرد.

وی اذعان کرد: عرصه وسیع فلسطین مستلزم تصمیم‌گیری‌های واضح و قابل پیش بینی است. هر زمینی در سرزمین اسرائیل که به صورت یکجانبه یا توافقی به فلسطینی‌ها واگذار شود، قطعاً مانند گذشته به پایگاهی مسلحانه برای تجاوز به اسرائیل و شهروندانش تبدیل می‌شود.

تحت هیچ شرایطی نباید روند عقب نشینی‌ها را از فلسطین ادامه دهیم ما نباید خود را از مسئولیت امنیتی سرزمینی که تحت کنترل ما نیست، غزه یا کرانه باختری جدا کنیم. در این صورت ما دیگر راهی برای جلوگیری از آسیب به ساختار قدرت دشمن نداریم.

ساعار افزود: بودجه دفاعی، تعداد نفرات ارتش، حضور دائمی در خطوط درگیری باید افزایش یابد.

ایده تشکیل کشور فلسطینی در غرب اردن یا به اصطلاح راه حل دو دولتی، خطری واقعی برای امنیت اسرائیل و آینده آن است و نباید از این خط به سادگی گذر کرد.

وی در ادامه گفت: از نظر فلسطینی‌ها اجرای طرح سازمان آزادی بخش فلسطین که از سال 1974 ایجاد شد، طرحی است که هرگز لغو نشده و هدف اصلی آن استفاده از هر نوع ابزاری برای رسیدن به هدف حذف اسرائیل است.

Capture 83
7 اکتبر، شکسته شدن هیمنه رژیم اشغالگر

ساعار برداشت خود از مفهوم امنیت را چنین بیان داشت: دو ماه از صدسالگی انتشار مهم ترین مقاله تاریخ صهیونیسم با عنوان، «روی دیوار آهنین» نوشته زیوژابوتینسکی می‌گذرد که در آن فرضیه‌ای مبنی بر عدم دخالت هر غیراسرائیلی در توسعه و حیات سرزمین اسرائیل را بیان می‌کند.

طی صدسال گذشته در اسرائیل لایه‌های امنیتی زیادی ساخته شد که مرکز آن امنیتی‌ترین نقطه این سرزمین است که عادی سازی روابط با اعراب در سایه همین دیوارها بنا شد که حمله 7 اکتبر در واقع شکست سنگین به این مرکز قدرت وارد کرد.

ساعار در پایان خاطر نشان کرد که موضوع کنفرانس مفاهیم و ادراک امنیتی است که باید به مفهوم امنیتی دیوید بن گوریون و مناخیم بگن برگردیم، مفهومی که ترسی از تعیین اهداف بلندپروازانه برای حذف تهدیدات نداشتند. مفهومی که دکترین اعتصاب پیشگیرانه را مبتنی بر انتقال جنگ به خاک دشمن و خارج کردن او از حالت تعادل، احیا می‌کند. متأسفانه به تعویق انداختن رویارویی با چالش‌ها، منجر به تقویت شرایط بسیار سخت شد.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/624469

→ خواندن مطلب قبلی

اورشلیم پست: دولت قادر به کنترل وضعیت وخیم معیشتی نیست

خواندن مطلب بعدی ←

کمک مالی اسرائیل به اینتل برای ایجاد کارخانه در اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *