۳۰ شهریور ۱۴۰۳

ابومازن: ادعای دفاع از خود اسرائیل، قابل قبول نیست

ابومازن، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواستار پایان مطلق آنچه «تجاوز علیه مردم فلسطین» است، شد.

رئیس تشکیلات خودگردان مدعی شد که قبول خواهد کرد که مسئولیت نوار غزه را به گونه‌ای بر عهده بگیرد که یک کشور فلسطینی نیز در تشکیلات خودگردان فلسطین به رسمیت شناخته شود.

ابومازن در گفت‌وگو با تلویزیون مصر از موضع قاهره در حمایت از فلسطینی‌ها قدردانی کرد و خاطرنشان کرد که او در حال مذاکره با رهبری مصر برای پایان دادن به جنگ است.

وی افزود: تشکیلات خودگردان فلسطین آماده است مسئولیت خود را در نوار غزه به عنوان یک کشور فلسطینی به عهده بگیرد و خاطرنشان کرد که پنج وزیر به نمایندگی از آن در دولت محلی در نوار غزه خدمت می‌کنند و سه نفر از آنها در آنجا می‌مانند.

وی وضعیت نوار غزه را بیش از یک فاجعه و بیش از یک جنگ نابودکننده توصیف کرد و تأکید کرد: فلسطینی‌ها حتی در نکبت 1948 چیزی مشابه آن را تجربه نکرده‌اند.

به گفته وی، بازدید کننده از نوار غزه با توجه به ویرانی‌های عظیم قادر به شناسایی آن نخواهد بود و برای اینکه دوباره قابل سکونت شود به ده‌ها میلیارد دلار نیاز است.

ابومازن گفت: اسرائیل می‌گوید از خود دفاع می‌کند، این حرف باطل است و معنا ندارد و عقل آن را نمی‌پذیرد.

وی ادامه داد که اسرائیل می‌خواهد مانند سال 1948 فلسطینیان را از غزه و کرانه باختری بیرون کند و در تلاش است تا موجودیت فلسطین را از بین ببرد.

ابومازن در زمینه سیاسی گفت: فلسطینی‌ها در هر زمانی آماده برگزاری یک کنفرانس بین‌المللی برای بررسی وضعیت بر اساس مشروعیت بین‌المللی تشکیل یک کشور فلسطینی شامل غزه و کرانه باختری هستند.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/624581

→ خواندن مطلب قبلی

“شبح” محمد الضیف، اسرائیل را می‌آزارد

خواندن مطلب بعدی ←

یورش ارتش صهیونیستی به صرافی‌های کرانه باختری

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *