۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دکتر تومر: دولت نه به خاطر جنگ، بلکه به خاطر اقتصاد سقوط می‌کند

دکتر ران تومر، رئیس اتحادیه صنعت‌گران در گفت و گو با «معاریو» به وضعیت اقتصاد پس از جنگ اشاره کرد و گفت: «با پول نمی‌توان بقا را در قدرت خرید و نتانیاهو در سمت خود باقی نمی‌ماند

ران تومر گفت: شما می‌توانید چیزهای زیادی در مورد وزیر دارایی بگویید، اما من فکر می‌کنم او اقتصاد را درک می‌کند و شرم آور است که او تصمیم گرفت فقط مانند یک سیاستمدار عمل کند. او فقط به بقای دولت و حزب خود فکر می‌کند. چنین دولتی، نه به خاطر جنگ، بلکه به دلیل اقتصاد، پایدار نخواهد بود.

وی بیان کرد: با پول نمی‌توان بقا را در قدرت خرید. دولت را به دلیل جنگ عوض کنید، مطمئن باشید دولت به دلایل اقتصادی، جایگزین خواهد شد و این زودتر از آنچه انتظار می‌رود اتفاق می‌افتد، داریم به سمت پرتگاه می‌رویم.

Capture 198
دکتر ران تومر، رئیس انجمن تولیدکنندگان

تومر افزود: در حال حاضر افزایش هزینه‌ها و کاهش درآمد وجود دارد و ما روی مولدهای رشد و فناوری سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم. من با افراد آژانس‌های رتبه‌بندی اعتباری بین المللی ملاقات می‌کنم و برای متقاعد کردن آنها که این بار رتبه را پایین نیاورند کار سختی خواهم داشت. آژانس‌ها ممکن است اسرائیل را تا دو سطح پایین بیاورند.

دکتر تومر ادامه داد: من از اسموتریچ انتظار دارم همه جنبه‌های اقتصاد را ببیند. نخست وزیری که او را منصوب کرد نیز مسئول است. نتانیاهو می‌فهمد که این روند به کجا می‌رود و بیشتر از وزیر دارایی مسئول اوضاع است. اینها تصمیماتی است که با ملاحظات انتخاباتی و سیاسی انجام می‌شود و نه چیز دیگری. بهای اقتصادی سنگین خواهد بود و ما نمی‌توانیم دوام بیاوریم. در نتیجه نتانیاهو نمی‌تواند در سمت خود باقی بماند.

وی درباره توضیح رفتار نخست وزیر نیز گفت: به نظر من نتانیاهو روحیات مردم را درک نمی کند. او در این بین در حال خرید زمان است، اما ما چند ماه دیگر سقوط را احساس خواهیم کرد، حکومت تا انتخابات دوام نمی‌آورد.

دکتر تومر در پایان گفت: من به سال 2024 نگاه می‌کنم و بسیار نگران هستم. بخش‌هایی از صنعت وجود دارد که تولید ندارند و فقط صنایع نظامی تولید می‌کنند؛ پیمانکاران مشکل دارند و صنعت ساختمان را نجات نمی‌دهند. نیمی از حجم شروع ساخت و ساز کاهش پیدا می‌کند و این موضوع بر تمامی صنایع مرتبط در حوزه فلز و مبلمان تاثیر می‌گذارد. در حوزه صنعت هم اوضاع بدتر می‌شود و یک سری مشکلات به خصوص در زمینه آموزش پرسنل وجود دارد و هیچکس رسیدگی نمی‌کند. متأسفانه تغییری در وضعیت نمی‌بینم.

 

لینک خبر:  https://www.maariv.co.il/business/economic/israel/Article-1063229

→ خواندن مطلب قبلی

هاآرتص: اسموتریچ، اسرائیل را به مرحله بعدی جنگ سوق می‌دهد

خواندن مطلب بعدی ←

جنایت جنگی اسرائیل در غزه؛ گرسنگی عمدی ساکنان غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *