۳۱ شهریور ۱۴۰۳

چرا ارتش اسرائیل تیپ‌های خود را از غزه خارج کرد؟

خبرگزاری والا: ارتش اسرائیل کل تیپ‌های خود را از نوار غزه خارج کرد و آنها را از شرکت در جنگ زمینی در حال انجام دور نگه داشت.

Capture 121

وب سایت عبری «والا» دلایل تصمیم هرتزی هالوی رئیس ستاد ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی مبنی بر خروج چهار تیپ از نوار غزه را بررسی کرد.

به گفته این وب سایت، این تصمیم ناشی از کاهش دامنه نبردها است و ادعا می‌کند که بسیاری از تیپ‌های حماس برچیده شدند، بیش از 8000 مبارز مقاومت کشته شدند و بسیاری از مناطق در داخل نوار غزه از جمله زیرساخت‌های مقاومت از جمله تونل‌ها، خانه‌ها، انبارهای اسلحه و سایت‌ها پاکسازی شدند.

یکی از اهداف عقب نشینی برخی تیپ‌ها نیز کاهش تعداد آنها در نوار غزه است تا هدف مقاومت قرار نگیرند که ممکن است مانند دوره گذشته تلفات بیشتری را در صفوف ارتش اشغالگر به دنبال داشته باشد. والا تأکید کرد که احتمالا یکی از دلایل خروج تیپ‌های ارتش، آمادگی ارتش برای نبرد در سال 2024 است.

تارنمای والا اشاره کرد که یوآو گالانت، وزیر دفاع، کاهش نیروها در مناطق خاصی را بر اساس توصیه های ارتش تایید کرد، اما تصمیم گرفت که شهر خان یونس تا زمانی که تمامی سایت‌های مقاومت تخریب نشده‌اند، تحت فشار نبردهای شدید باقی بماند.

این وب‌سایت عبری اضافه کرد که ارتش اشغالگر اسرائیل نگران انتقال به مرحله سوم جنگ است که بر عملیات‌های محلی متمرکز خواهد بود که شامل بمباران هوایی، حملات و عملیات‌های خاص بر روی زمین‌هایی است که اسرائیل معتقد است متعلق به مقاومت است.

در این مدت نبردها در شمال نوار غزه علاوه بر عملیات نظامی، در محله‌های الدراج و الطفه واقع در شمال شرق شهر غزه و اردوگاه‌های آوارگان در مرکز نوار غزه به‌ویژه بوریج متمرکز است.

 

لینک خبر: https://news.walla.co.il/item/3632508

 

→ خواندن مطلب قبلی

طرح جایگزینی کارگران فلسطینی در اقتصاد اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

لغو اصلاحیه قانون اساسی/ حکمی که ساختار دولت اسرائیل را تغییر خواهد داد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *