۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گالانت با تشریح جنگ غزه، نسبت به گسترش جنگ به دیگر جبه‌ها هشدار داد

یوآو گالانت، وزیر امنیت اسرائیل، ویژگی‌های جنگ غزه را در مرحله بعدی تشریح کرد و اعلام کرد که این جنگ برای مدت طولانی ادامه خواهد داشت.

گالانت در یک تلاش مکرر برای اغراق در تهدیدها در تلاش برای تداوم جنگ گفت: نظر اساسی من این است که ما با یک محور می‌جنگیم نه با یک دشمن واحد. وی با تکرار ادعاهای واهی گذشته گفت: ایران در حال ایجاد قدرت نظامی خود در اطراف اسرائیل است.

وی افزود: این هشدار و تهدید در پشت پاسخ خشونت‌آمیز اسرائیل و عزم آن برای نابودی حماس و همچنین برای مقابله با سایر دشمنان بالقوه، از جمله حزب الله جدی است. وی با بیان اینکه اگر توافق با حزب الله حاصل نشود، اسرائیل از هیچ اقدام نظامی ابایی نخواهد داشت، افزود: حزب الله می‌بیند که در غزه چه اتفاقی می‌افتد و آنها می‌دانند که ما می‌توانیم هرآنچه در غزه اتفاق افتاده را در بیروت اجرا کنیم.

گالانت خاطرنشان کرد که با توجه به اینکه نیروهای ارتش تا حد زیادی کنترل عملیات زمینی را در اختیار گرفته‌اند، گفت که ارتش در حال نزدیک شدن به مرحله بعدی در شمال نوار غزه از جمله شهر غزه است،

وال استریت ژورنال به نقل از افسران اسرائیلی نوشت که حساس‌ترین مرحله نبرد احتمالاً در اطراف رفح در مرز نوار با مصر خواهد بود. به نوشته این روزنامه، اسرائیل در حال مذاکره با مصر برای کنترل آن مرز است.

گالانت در مصاحبه با این روزنامه گفت: اندازه و شدت حمله جنبش حماس به شهرک‌ها و اماکن نظامی ارتش اشغالگر در نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته به شدت احساس امنیت و امنیت اسرائیلی‌ها را متزلزل کرد و نگاه آنها به دنیای اطراف را عمیقاً تغییر داد. وی این حمله را خونبارترین حمله برای یهودیان از سال 1945 توصیف کرد.

گالانت با اشاره به اینکه حمله حماس، نشان دهنده یک شکست بزرگ در بازدارندگی است، گفت: هدف نهایی اسرائیل این است که دشمنان خود را متقاعد کند که هرگونه حمله در آینده، عواقب ناگواری را در پی خواهد شد.

بن گویر، وزیر امنیت اسرائیل با اشاره به اینکه نیروهایش از آنچه او «مرحله مانور فشرده جنگ» نامید به انجام عملیات ویژه تغییر مسیر خواهند داد، هشدار داد که فصل بعدی درگیری برای مدت طولانی‌تری ادامه خواهد داشت و اسرائیل از اهداف خود برای نابودی حماس دست نخواهد کشید.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/gallant-903882854/?pid=7&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

تظاهرات مقابل کنست به منظور پیشبرد انتخابات زودهنگام

خواندن مطلب بعدی ←

گردشگری اسرائیل زیر رگبار جنگ؛ 80 درصد کاهش در ماه دسامبر

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *