۳۱ شهریور ۱۴۰۳

رسانه عبری: نتانیاهو از شورش لیکود علیه خود می‌ترسد

تارنمای وای نت گزارش داد، نتانیاهو از افزایش ناامیدی در لیکود و اقدام مشترک با اپوزیسیون برای برکناری او می‌ترسد.

لاپید

یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل، در اقدامی قابل توجه روز دوشنبه از طریق مخالفان اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، نگران است که افزایش ناامیدی از او در میان حزب لیکود، منجر به اقدام مشترک با احزاب مخالف برای برکناری او شود.

روزنامه اسرائیلی وای نت روز سه شنبه نوشت: اطرافیان نتانیاهو از ناامیدی فزاینده در میان اعضای لیکود و اقدام مشترک با مخالفان برای برکناری او می‌ترسند. وی افزود: به عنوان بخشی از تلاش برای مهار مهار، نتانیاهو در تلاش است تا وزرایی را که بر اساس قوانین نروژ استعفا داده‌اند، به بهانه بستن وزارتخانه‌های غیرضروری بازگرداند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که در روزهای اخیر، ترس پیرامون نتانیاهو از شورش در لیکود و اقدام مشترک با جناح‌های مخالف برای برکناری او در کنست فعلی بسیار واضح شده است.

تارنمای وای نت افزود: اخیراً انتقادات اعضای لیکود از عملکرد حزب و نتانیاهو به طور خاص و ائتلاف به طور کلی افزایش یافته است و همزمان تلاش‌ها برای رهبری حرکتی علیه نتانیاهو نیز در حال افزایش است.

این رسانه به اظهارات یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون، روز گذشته در «ایکس» اشاره کرد که اسرائیل به یک دولت متفاوت و یک نخست وزیر دیگر نیاز دارد.

نظرسنجی‌های عمومی در هفته‌های اخیر حاکی از کاهش موقعیت حزب لیکود به رهبری نتانیاهو است، در حالی‌که تحلیل‌گران اسرائیلی این امر را به کاهش محبوبیت خود نتانیاهو نسبت می‌دهند. تخمین‌ها حاکی از برگزاری انتخابات در اسرائیل پس از پایان جنگ غزه است، اما احزاب مخالف اسرائیل خواستار برگزاری انتخابات یا تغییر دولت حتی قبل از پایان جنگ هستند.

 

لینک خبر: https://www.ynet.co.il/news/article/rkmznkqdp#autoplay

→ خواندن مطلب قبلی

اعتراف ارتش اسرائیل به کشته شدن 9 افسر و سرباز در 24 ساعت گذشته

خواندن مطلب بعدی ←

بیانیه مطبوعاتی بلینکن درباره دیدار با مقامات صهیونیستی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *