۳۰ شهریور ۱۴۰۳

15 شهر با بالاترین نرخ بیکاری

در آخرین ماه سال گذشته نرخ بیکاری در 15 شهر، 3 درصد افزایش داشت. بیشترین قربانیان این موج بیکاری، کارگران در حوزه ساخت و ساز هستند.

در منابع عبری زبان، گزارشی از بازار کار در بحبوحه جنگ منتشر شده است که نشان می‌دهد نرخ بیکاری در این بازه زمانی برای انواع مشاغل از جمله مشاغلی چون کارگران ساختمانی، وضعیتی بحرانی رقم زده است. در این گزارش به آخرین ماه در سال گذشته اشاره شده که نشان می‌دهد، موج بیکاری در مناطقی با سطح اقتصادی ضعیف به 37 درصد رسیده است. در ادامه این گزارش، لیستی از بیشترین افزایش نرخ بیکاری بین ماه‌های اکتبر تا دسامبر ثبت شده است که به شرح ذیر است:

کارگران مراکز خدماتی 73 درصد، کارگران معمولی در صنعت ساخت‌وساز 66 درصد، نصب کنندگان تجهیزات الکتریکی 56 درصد، معماران 54 درصد، گارسون‌ها 44 درصد، فروشندگان 49 درصد، معلمان 11 درصد، پزشکان 4 درصد.

نرخ بیکاری وضعیتی بحرانی برای اقتصاد رقم زده است
نرخ بیکاری وضعیتی بحرانی برای اقتصاد رقم زده است

حوزه‌های گردشگری و مواد غذایی نیز از موج بیکاری در امان نماندند و نرخ بیکاری در این حوزه‌ها افزایش قابل توجهی داشت. در این میان 15 شهر نسبت به باقی مناطق بالاترین نرخ بیکاری را تجربه کردند. این گزارش گویای آن است که در ماه دسامبر تعداد جویندگان کار 34000 نفر کاهش داشته است که در مقایسه با ماه‌های قبل از جنگ افزایش یافته و همین امر، وضعیت بیکاری در رژیم صهیونیستی را به حالت اضطرار در آورده است.

به گزارش کلکالیست، از نظر اقتصادی وضعیت بسیار بحرانی است. با توجه به اینکه انتظار می‌رود جنگ طولانی شود، هنوز خیلی زود است که اوضاع اقتصادی را در ماه‌های آینده پیش بینی کرد.

بر اساس آمار بیمه، تعداد بیکاران جدید از ابتدای جنگ تا کنون به 207000 نفر رسید. از این تعداد حود 142000 نفر به واسطه شرایط جنگی بیکار شدند و حدود 64000 نفر در شرایط دیگر مانند اخراج شغل خود را از دست داده‌اند.

 

لینک خبر: https://www.calcalist.co.il/local_news/article/s1wnj3tut

→ خواندن مطلب قبلی

هاآرتص خطاب به رهبران اسرائیل: هرکاری کنید باز هم فلسطینی‌ها روی نقشه باقی خواهند ماند

خواندن مطلب بعدی ←

تظاهرات خانواده‌های اسرا در مخالفت به ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *