۳۱ شهریور ۱۴۰۳

نگرانی اسرائیل از اخراج کارمندان خود از شرکت‌ها

گلوبز: اسرائیل نگران اخراج کارکنان خود از شرکت‌های فناوری و سایر شرکت‌هاست، آن هم در زمانی که درآمد مالیاتی اسرائیل رو به کاهش است و هزینه‌های دولت به دلیل جنگ با غزه افزایش می‌یابد.

سایت اقتصادی گلوبز اسرائیل امروز چهارشنبه اعلام کرد که گوگل در تل آویو قصد دارد حدود 30000 کارمند خود را اخراج کند، در حالی که بانک دیجیتال One Zero اعلام کرد که 10 درصد از 400 کارمند خود را در اسرائیل اخراج خواهد کرد.

اخراج‌های مورد انتظار در پی خطرات جنگ در غزه و افزایش استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در بازاریابی رخ می‌دهد.

بر اساس گزارش روزنامه گلوبز، امروز چهارشنبه، آلفابت، شرکت مادر مالک گوگل، در حال آماده شدن برای دور گسترده‌ای از اخراج حداکثر 30000 کارگر با تمرکز بر بخش تبلیغات و بازاریابی است.

منابع نزدیک به گوگل به گلوبز گفتند که این اقدام شامل کارمندان اسرائیلی نیز می‌شود.

گوگل اسرائیل 2000 کارمند دارد که 600 نفر در بخش تبلیغات و بازاریابی هستند. اما منابع به طور مشخص نمی‌دانند که چه تعداد از کارمندان اسرائیلی اخراج خواهند شد.

در همین زمینه، گزارش‌ها در ایالات متحده حاکی از آن است که انتظار می‌رود غول موتور جستجو گوگل روش جدید خود را برای طبقه بندی کارمندان پیاده کند، زیرا انتظار می‌رود حدود 2 درصد از کارمندان را اخراج کند، یعنی حدود 3500 شغل را حذف کند.

اما بخش عمده‌ای از دست دادن مشاغل، ناشی از تغییر عمده در بخش بازاریابی و تبلیغات شرکت است که به دلیل استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و استفاده بیشتر از اتوماسیون (ماشین‌هایی که وظایفی را که قبلا توسط انسان انجام می‌شد) در این بخش های شرکت انجام می‌دهد.

با این حال، مشخص نیست که تا چه حد می‌توان از این ابزار برای جایگزینی کارکنان عبری زبان استفاده کرد.

گزارش گلوبز می‌گوید که در ژانویه گذشته، گوگل دور کاهش 6 درصدی نیروی کار را اجرا کرد که در مجموع حدود 12000 نفر را اخراج کرد و بر اساس آن حدود 6 درصد از 2200 کارمند اسرائیل از مشاغل آنها در ابتدای سال 2023 اخراج شدند.

 

لینک خبر: https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001467337

→ خواندن مطلب قبلی

نماینده کنست: غزه را بسوزانید!

خواندن مطلب بعدی ←

بررسی پیشنهاد قطر برای مبادله گروگان‌ها در دستور کار کابینه سیاسی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *