بنی گانتز شایعه خروج از کابینه را رد کرد

معاریو: بنی گانتز قصد خروج از کابینه را رد کرد.

رسانه‌های اسرائیلی روز چهارشنبه گفتند که بنی گانتز، وزیر کابینه جنگ، قصد خود را برای خروج از دولت رد کرده و تاکید کرده است که تا زمانی که جنگ وجود داشته باشد به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش روزنامه معاریو، این سخنان در یک بیانیه تلویزیونی توسط بنی گانتز در جریان جلسه شورای جنگ بیان شد که طی آن وی در مورد امکان انجام یک معامله جدید مبادله اسیران در روز بعد از پایان جنگ در نوار غزه بحث کرد.

گزارش‌های رسانه‌ها می‌گویند که بنی گانتز ممکن است پس از درخواست‌ یایر لاپید، رهبر مخالفان مبنی بر خروج گانتز از کابینه، از دولتی که پس از جنگ به آن ملحق شد، عقب نشینی کند.

گانتز گزارش‌ها مبنی بر اینکه قصد دارد از دولت کناره گیری کند را رد کرد و گفت: تا زمانی که بتوانیم به تأثیرگذاری ادامه دهیم، من آنجا خواهم بود.

او گفت که جنگ نیازمند اقدامات دردناکی است و افزود: برای اینکه دولت با دستان پاک در معرض دید عموم قرار گیرد، باید بودجه ائتلاف (دولت) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد، وزارتخانه‌ها را ببندد و حقوق اعضای کنست را مسدود کند.

گانتز افزود: دولت اسرائیل به اهداف جنگ از جمله بازگرداندن ربوده‌شدگان و برچیده شدن رژیم حماس متعهد است وی توضیح داد که فوری‌ترین هدف بازگشت ربوده‌شدگان است و مقدم بر هر اقدام دیگری است.

وی ادامه داد: علاوه بر این، اگر در برابر مجامع جهانی و کشورهای منطقه گام‌های سیاسی درستی برداریم، به اهداف خود خواهیم رسید.

گانتز مدعی شد: ارتش اسرائیل مرحله کنترل عملیاتی بیشتر مناطق نوار غزه را به پایان رسانده و اکنون در مرحله انهدام زیرساخت‌های تروریستی است که منجر به خلع سلاح در نوار غزه خواهد شد.

وی در خصوص معامله جدید مبادله زندانیان نیز گفت: من انواع و اقسام شایعات و اظهارات را شنیده‌ام، همیشه در مورد این موضوع صحبت می‌شود اما زمانی که موضوع جدیدی مطرح شد به شما اطلاع خواهیم داد.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1066836

→ خواندن مطلب قبلی

بررسی پیشنهاد قطر برای مبادله گروگان‌ها در دستور کار کابینه سیاسی

خواندن مطلب بعدی ←

نظرسنجی درباره عملکرد اسرائیل در جنگ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *