۳۰ شهریور ۱۴۰۳

وزارت دادگستری اسرائیل: ممکن است دادگاه لاهه بر ضد اسرائیل حکم کند

ارزیابی وزارت دادگستری: لاهه ممکن است بدون درخواست آتش بس علیه اسرائیل حکم صادر کند.

هاآرتص: مقامات وزارت دادگستری اسرائیل روز پنجشنبه انتظار دارند که دیوان بین المللی دادگستری حکم قضایی علیه اسرائیل از جمله تحقیقات مستقل در مورد شکایت آفریقای جنوبی که تل آویو را به ارتکاب نسل کشی متهم می‌کند، حکم صادر کند که در نوع خود، اولین است.

روز پنجشنبه و جمعه، دادگاه بین المللی دادگستری در لاهه جلسات استماعی را در مورد دعاوی آفریقای جنوبی و اسرائیل در رابطه با شکایتی که توسط اولی علیه دومی در تاریخ 29 دسامبر اقامه شده است، برگزار می‌کند و پس از آن دادگاه دستور جلسه خود را تعیین می‌کند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از مقامات ناشناس نوشت: احتمال بسیار زیادی وجود دارد که دادگاه بین‌المللی با خواسته‌های آفریقای جنوبی موافقت کند و حکم قضایی علیه اسرائیل صادر کند.

آنها افزودند: انتظار نمی‌رود که دادگاه بین المللی لاهه خواستار آتش بس در نوار غزه شود.

این روزنامه درباره ماهیت دستور قضایی که ممکن است صادر شود توضیحی نداد، اما به نقل از مقامات نوشت: دادگاه می‌تواند به اسرائیل دستور دهد که اسرائیل اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه را به نوار غزه بدهد، تحقیقات مستقلی در مورد اتهامات نسل‌کشی انجام دهد یا به فلسطینیان آواره اجازه بازگشت به شمال غزه را بدهد.

در 21 نوامبر، آفریقای جنوبی در اعتراض به حملات اسرائیل در غزه، روابط خود را با اسرائیل به حالت تعلیق درآورد و پیش از آن نیز سفیر خود در تل آویو در مورد حملات به نوار غزه احضار شد.

 

 

لینک خبر: https://www.haaretz.co.il/news/politics/2024-01-11/ty-article/0000018c-f348-d0b4-a7ce-f36b75f90000

→ خواندن مطلب قبلی

ادامه عملیات زمینی در خان یونس در نود و هفتمین روز جنگ غزه

خواندن مطلب بعدی ←

دادگاه عالی دادخواست استرداد نتانیاهو به زندان را رد کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *