۳۰ شهریور ۱۴۰۳

خطاب به سران صهیونیست: گروگان‌ها را به هر قیمتی آزاد کنید حتی با شرایط سنوار!

معاریو: دولت اسرائیل در حفاظت از شهروندان خود به شدت شکست خورده است، باید همه گروگان‌ها برگردانده شوند و هر بهایی برای آزادی آنها پرداخته شود.

Capture 51
تظاهرات خانواده گروگان‌ها

100 شبانه روز از روز وحشتناک شادی تورات در 7 اکتبر می‌گذرد که به عنوان روز سیاهی در تاریخ اسرائیل به یادگار خواهد ماند. در این روز 1400 اسرائیلی کشته و حدود 240 نفر گروگان گرفته شدند.

چند ماهی است که بارها و بارها می‌گویم که همه گروگان‌ها باید برگردانده شوند. آنهایی که قبل از 7 اکتبر در اسارت حماس و جهاد اسلامی بودند و آنهایی که بعد از آن در ازای پرداخت بهایی هر چه باشد، تکرار می‌کنم، هر بهایی برای آزادی آنها.

دولت اسرائیل در دفاع از شهروندان خود به شدت شکست خورده است و باید آنها را فورا به خانه بازگرداند. این وظیفه انحصاری و عالی اخلاقی آن قبل از هر هدف مهم و عادلانه‌ای که دولت تعیین می‌کند، است.

وقتی می‌نویسم «به هر قیمتی»، منظورم این است که هر خواسته رهبران حماس باید تا آخر برآورده شود، حتی اگر به معنای عقب نشینی نیروهایمان به مرزهای 7 اکتبر باشد. همچنین باید امکان انتقال محمد دیف، یحیی سنوار و مروان عیسی از نوار غزه به یک شهر یا پناهگاه موقت فراهم شود.

وقتی می‌گویم به هر قیمتی، منظورم آزادی همه زندانیان فلسطینی از زندان ها و سلول‌های بازجویی، زنده یا مرده است. این بهای گزافی است و سابقه ندارد، اما این وظیفه اخلاقی ما پس از شکست اطلاعاتی و نظامی است.

همه سازمان‌های‌های نظامی و سیاسی اسرائیل شکست خورده‌اند. به همین دلیل باید بهای آن پرداخت شود. هیچ جایگزین دیگری وجود ندارد. ما باید بلافاصله گروگان‌ها را نجات دهیم زیرا زمان بسیار محدود است.

100 روز و از هر نظر سعی کردیم آنها را برگردانیم اما زمان برای گروگان‌ها رو به اتمام است. نابودی حماس و جهاد اسلامی تا 7 اکتبر در دستور کار نبود و بنابراین در حال حاضر این مهم ترین موضوع نیست.

البته در مورد رهبران حماس ما ساکت نخواهیم نشست و بعداً حساب خونین را تسویه می‌کنیم.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/journalists/opinions/Article-1066843

→ خواندن مطلب قبلی

هاآرتص: تهدیدی به نام اسموتریچ، یهودیت از رودخانه تا دریا

خواندن مطلب بعدی ←

فاجعه در وزرات فرهنگ، کاهش یک چهارم بودجه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *