دفتر نتانیاهو: اسرائیل با قطر برای تحویل دارو به گروگان‌ها غزه به توافق رسید

بیانیه‌ای که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز جمعه منتشر کرد، اعلام کرد که اسرائیل به توافقی با قطر دست یافته است که اجازه می‌دهد دارو به گروگان‌های اسرائیی در غزه تحویل داده شود.

Capture 59

در این بیانیه آمده است که داروها در چند روز آینده در اختیار گروگان‌ها قرار خواهد گرفت.

به گفته اسرائیل، در جریان حمله گسترده‌ای که شبه نظامیان حماس در 7 اکتبر آغاز کردند، حدود 250 نفر به اسارت درآمدند، اسرائیل گفت که 132 نفر از آنها در غزه باقی مانده‌اند و کشته شدن 25 نفر از آنها تایید شده است.

خانواده‌های بازداشت شدگان کمپین فشاری را برای تشدید تلاش‌ها برای آزادی آنها به راه انداختند.

در همین راستا، مجمع و خانواده‌های گروگان‌ها و مفقودین روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد که گروگان‌ها در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند، برخی از آنها از بیماری‌های پیچیده و برخی دیگر از جراحات رنج می‌برند.

در این گزارش آمده است که همه گروگان‌ها در خطر بزرگی هستند و زمانی برای اتلاف وقت وجود ندارد.

یک منبع آگاه روز گذشته به «هاآرتص» گفت که اسرائیل به طور اصولی موافقت خود را برای افزایش قابل توجه مقدار دارو اعلام کرده است تا به دست گروگان‌ها نیز برسد. این هفته بستگان برخی از ربوده شدگان با محمد آل ثانی نخست وزیر قطر دیدار کردند.

به گفته سازمان ملل، مقدار دارویی که اسرائیل در حال حاضر اجازه ورود به نوار را می‌دهد، برای رفع نیاز ساکنان کافی نیست. ولید ابوخطاب، مدیر مرکز طب مادر در بیمارستان نصر خان یونس در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز گفت: نوار غزه با کمبود شدید شیر خشک، داروهای بیهوشی و واکسیناسیون مواجه است. در غزه، مردم با یک وضعیت غیرممکن روبرو هستند.

 

لینک خبر: هاآرتص

→ خواندن مطلب قبلی

هارل: شکست حماس دشوار شده است

خواندن مطلب بعدی ←

درگیری لفظی گالانت و بن گویر در کابینه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *