۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نود و نهمین روز جنگ، بمباران و درگیری شدید در مرکز و جنوب نوار غزه

ارتش رژیم صهیونیستی به جنگ خشونت آمیز خود در نوار غزه برای نود و نهمین روز ادامه می‌دهد.

رادیو الشمس گزارش داد که شامگاه جمعه، دفتر رسانه دولتی غزه از قطع برق و توقف ژنراتورهای برق در بیمارستان شهدای الاقصی خبر داد که منجر به وقوع یک فاجعه انسانی جدید و توقف خدمات بهداشتی و درمانی به دلیل تمام شدن سوخت، همزمان با قطع ارتباط دستگاه‌ها خواهد شد.

منابع پزشکی گزارش دادند که درگیری‌ها و عملیات زمینی اسرائیل در نزدیکی بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلاح که تنها بیمارستانی است که قادر به ارائه خدمات بهداشتی و درمان مجروحان در میانه نوار غزه است، رو به افزایش است.

هواپیماهای ارتش اسرائیل ساختمان‌های مسکونی در منطقه مجاور بیمارستان را هدف قرار دادند در حالی‌که سربازان ارتش اسرائیل تنها صدها متر با بیمارستان فاصله داشتند. پزشکان باقی مانده در بیمارستان هشدار دادند که نزدیک شدن عملیات نظامی جان نوزادان نارس را تهدید می‌کند.

رادیو الشمس از رسانه‌های فلسطینی گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منوّرهایی را در حریم هوایی اردوگاه مغازی در مرکز نوار غزه شلیک کرد.

Capture 64
حمله به اتوبوس در دیرالبلاح

منابع مطبوعاتی تایید کردند که درگیری‌های شدید و بمباران مستمر اسرائیل در شرق دیرالبلاح و المغازی در مرکز نوار غزه رخ داده است. منابع عبری از کشته شدن چند فلسطینی در حمله به اتوبوس در دیرالبلاح خبر دادند.

فعالان فلسطینی گزارش دادند که هواپیماهای ارتش رژیم صهیونیستی سحرگاه امروز حملات جدیدی را به مرکز شهر خان یونس در جنوب نوار غزه انجام دادند، جایی که نبردهای شدیدی بین مقاومت و نیروهای ارتش در حال نفوذ به منطقه در جریان است.

بر اساس آنچه وزارت بهداشت نوار غزه دیروز جمعه گزارش داد، تعداد قربانیان غزه به حدود 24 هزار نفر رسیده است که اکثریت آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و تعداد مجروحان از 7 اکتبر از 60 هزار نفر فراتر رفته است.

منابع مصری فاش کردند که قاهره، روز جمعه، گفتگوهایی را با حماس در مورد درخواست این جنبش برای افزایش کمک به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح و همچنین افزایش تعداد مجروحانی که نوار غزه را ترک می‌کنند تا در مصر معالجه شوند، آغاز کرده است.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/367982

→ خواندن مطلب قبلی

نظرسنجی جدید سقوط بی‌سابقه لیکود و نتانیاهو را نشان می‌دهد

خواندن مطلب بعدی ←

بازسازی غزه در ازای عادی سازی روابط با عربستان سعودی، پیشنهاد جدید ارائه شده به بایدن

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *