۳۰ شهریور ۱۴۰۳

زمزمه‌های استعفای رونن بار، رئیس شین بت، در پی شکست اطلاعاتی

سایت روزنامه معاریو از استعفای رونن بار، رئیس شین بت خبر داد.

یاکوف پری، رئیس سابق سرویس امنیت داخلی اسرائیل، شین بت، روز یکشنبه در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل گفت که رونن بار، رئیس کنونی این سازمان، به کارکنان خود از قصد خود برای استعفا از ریاست این سازمان پس از پایان جنگ فعلی در نوار غزه اطلاع داده است.

ظاهراً این تصمیم به دلیل شکست سنگین سرویس‌های امنیتی اسرائیل در پیش‌بینی عملیات طوفان الاقصی که توسط جنبش حماس در 7 اکتبر انجام شد و خسارات جانی و مالی زیادی که به اسرائیلی‌ها وارد کرد، مربوط می‌شود.

رونن بار از جمله مقامات اسرائیلی بود که اعلام کرد مسئولیت اتفاقات روز 7 اکتبر را بر عهده دارند. حدود یک هفته پس از حمله، او نامه‌ای به کارمندان سرویس اطلاعاتی تحت ریاست خود ارسال کرد و در آن اعلام کرد که مسئولیت شکست اطلاعاتی این سازمان را بر عهده دارد.

او در آن زمان در نامه خود نوشت: علی‌رغم مجموعه عملیاتی که انجام دادیم، متأسفانه در روز شنبه 7 اکتبر موفق نشدیم هشدار کافی برای خنثی سازی حمله را ارسال کنیم. به عنوان کسی که در راس سازمان قرار دارد، من مسئولیت کامل را بر عهده می‌گیرم، زمان برای تحقیقات وجود دارد، اما فعلا می‌جنگیم.

وی افزود: اعضای ما دلاوری، شجاعت و روحیه جنگندگی نشان دادند، نیروها در میدان مستقر شدند و از نبردی به نبرد دیگر رفتند و با نیروهای حماس مقابله کردند. وی افزود: ما ده‌ها نفر از بهترین اعضای خود را از دست دادیم، بسیاری مجروح شدند و تعدادی از مردم به اسارت رفتند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1067669

→ خواندن مطلب قبلی

نتانیاهو: اسرائیل قصدی برای جابه‌جایی جمعیت غزه ندارد

خواندن مطلب بعدی ←

صدمین روز جنگ غزه

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *