۳۰ شهریور ۱۴۰۳

هشدار جدی رئیس ستاد کل ارتش نسبت به عدم برنامه ریزی برای پسا جنگ

هشدار جدی و ادامه‌دار رئیس ستاد کل نیروهای مسلح: عدم برنامه ریزی برای پسا جنگ، دستاوردها را از بین می‌برد.

هرتزی هالوی در هفته‌های اخیر، ضمن هشدار به نتانیاهو و گالانت درباره بی‌برنامگی برای پسا جنگ گفت: ما با فرسایش دستاوردهایی که تاکنون در جنگ به دست آورده‌ایم، مواجه هستیم. ممکن است مجبور شویم عقب نشینی کنیم و در مناطقی که قبلاً جنگ را به پایان رسانده‌ایم، عملیات زمینی انجام دهیم.

وی افزود: صد و یک روز از جنگ می‌گذرد و تا این لحظه دولت اسرائیل یک استراتژی سیاسی برای روز بعد تنظیم نکرده است.

کانال خبری 13 نوشت این هشدار در زمینه تعلل بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، در ایجاد طرحی برای روز پس از جنگ، از جمله به دلایل سیاسی و ترس از عدم تصویب این طرح در داخل دولت، بوده است.

مقامات ارشد امنیتی ضم هشدار در مورد فقدان یک برنامه سیاسی، به خبر 13 گفتند: ما بیم آن داریم که حماس در شمال نوار غزه تجدید قوا کند. ما باید آشتی مدنی داشته باشیم و به اجماع برسیم.

Capture1 16

پیشتر رویترز گفته بود که کابینه صهیونیستی یک جلسه در مورد پسا جنگ برگزار کرده بود که به دلیل درگیری وزرا و نخست وزیر تعلیق شد. هفته گذشته قرار بود جلسه دیگری در این مورد برگزار شود، اما نتانیاهو تصمیم گرفت آن را به تعویق بیاندازد زیرا در آستانه جلسه دادگاه بین المللی لاهه بود و می‌ترسید وزرا به نفع اشغال غزه یا آواره شدن غزی‌ها از خانه‌های خود صحبت کنند و از نظر حقوقی مشکل دیگری برای اسرائیل به وجود آید.

یک منبع نزدیک به نخست وزیر به پایگاه خبری 13 گفت: بحث‌های متعددی در کابینه درباره موضوع روز بعد از جنگ مطرح شده است و به زودی بحث‌های بیشتری انجام خواهد شد، این یک مشکل دیرینه است که در یک لحظه قابل حل نیست.

سخنگوی ارتش اسرائیل در این رابطه گفت: مقامات سیاسی به آنچه در مذاکرات بسته بحث و تبادل نظر می‌شود، اشاره نمی‌کنند.

یائیر لاپید، رهبر اپوزیسیون در صفحه توئیتر خود پس از انتشار خبر 13 نوشت: از سخنان رئیس ستاد قدردانی می‌کنم و هشدار می‌دهم این واقعیت که ما بدون استراتژی برای روز بعد وارد کارزار شدیم، تأثیر منفی بر کل مدیریت ارتش دارد. این واقعیت که هیچ اقدام سیاسی وجود ندارد، تأثیر منفی بر تنش‌ها در شمال دارد.

مراو کوهن از حزب ییش آتید نیز در توییتی که در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد، نوشت: پرهیز نتانیاهو از تدوین استراتژی برای پسا جنگ، ضربه‌ای جدی به ارتش اسرائیل و دستاوردهای رزمی آن است. ما هفته‌ها در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم اما نتانیاهو از بن گویر و اسموتریچ می‌ترسد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/security/hertzi-halevi-903894242/?pid=7&cid=902992386

→ خواندن مطلب قبلی

حمله ارتش اسرائیل به جنوب لبنان

خواندن مطلب بعدی ←

سفر قریب الوقوع هیأت اسرائیلی به قاهره

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *