۳۰ شهریور ۱۴۰۳

طرح چند کشور عربی برای جنگ: تشکیل کشور فلسطینی و آزادی گروگان‌ها

فاینشنال تایمز از طرح ابتکاری چند کشور عربی برای پایان جنگ خبر داد.

شبکه 13 اسرائیل نوشت: بر اساس گزارشی در فاینشنال تایمز انگلیس، چندین کشور عربی در حال گفتگو بر روی طرحی برای پسا جنگ هستند که شامل آزادی همه ربوده شدگان، عادی سازی روابط با عربستان سعودی و تشکیل کشور فلسطینی است.

به گفته منابع مورد اشاره در این گزارش، این طرح تا چند هفته دیگر با هدف پایان دادن به جنگ، ارائه خواهد شد.

Capture1 20

بر اساس گزارش فاینشنال تایمز این طرح شامل آتش بس کامل بین اسرائیل و حماس، آزادی تمامی گروگان‌های اسیر در غزه و تعهدات برگشت ناپذیر اسرائیل به روند تشکیل کشور فلسطینی است. علاوه بر این، انتظار می‌رود این طرح شامل عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان سعودی نیز باشد.

مقامات ارشد کشورهای عربی می‌گویند که آنها در مورد بخش‌های این طرح از جمله به رسمیت شناختن رسمی کشور فلسطین یا حمایت از درخواست فلسطینی‌ها برای عضویت کامل در سازمان ملل، با دولت آمریکا و دولت‌های مختلف در اروپا گفتگو کرده‌اند. به گفته منابع، این طرح باید به منظور سرعت بخشیدن به پایان جنگ و جلوگیری از درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه ظرف چند هفته ارائه شود.

فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان سعودی روز سه‌شنبه در نشستی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس تأیید کرد که ریاض، اسرائیل را به عنوان بخشی از یک توافق سیاسی گسترده‌تر به رسمیت می‌شناسد و افزود: ما موافقیم که صلح منطقه‌ای در خاورمیانه شامل آن می‌شود، اما این تنها از طریق صلح برای فلسطینی‌ها از طریق یک کشور فلسطینی می‌تواند اتفاق بیفتد.

 

لینک خبر: https://13tv.co.il/item/news/politics/state-policy/h4ry6-903898871/?pid=7&cid=902992383

→ خواندن مطلب قبلی

درخواست بی پاسخ گانتز

خواندن مطلب بعدی ←

شورش در کابینه / نتانیاهو طرح مقامات اسرائیلی برای مبادله گروگان‌ها را رد کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *