۳۰ شهریور ۱۴۰۳

تصمیم گیری شخصی نتانیاهو درباره چگونگی انتقال بودجه به تشکیلات خودگردان

هاآرتص از یک منبع سیاسی: کابینه درباره انتقال وجوه مالیاتی سازمان از طریق کشور ثالث بحث می‌کند، اما ممکن است نتانیاهو شخصا تصمیم بگیرد.

اسموتریچ

کابینه سیاسی-امنیتی روز گذشته در مورد انتقال وجوه مالیاتی در نظر گرفته شده برای تشکیلات خودگردان فلسطین به یک منبع موثق در کشور ثالث، ایالات متحده آمریکا یا نروژ، بر اساس پیشنهادی که توسط بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی ارائه شد، بحث کرد. ایتمار بن گویر، وزیر امنیت ملی با این پیشنهاد مخالفت کرد.

یک منبع آگاه گزارش داد، بحث در مورد این موضوع سطحی بود و همه جنبه‌های مربوط به این حرکت را ارائه نشد. اعضای کابینه به این طرح رأی ندادند، اما به گفته منابع در این جلسه، نخست وزیر، اسموتریچ و وزیر ران درمر بیرون آمدند و در مورد طرح، بحث کردند.

انتظار می‌رود اعضای کابینه، امروز، در یک رای گیری تلفنی در مورد این طرح، رای گیری کنند. علاوه بر این، یک منبع سیاسی تخمین زد که به دلیل فشار آمریکا، نتانیاهو ممکن است برای پیشبرد این طرح بدون تایید کابینه، شخصا تصمیم بگیرد.

محمد اشتیه، نخست وزیر فلسطین، هفته گذشته در جلسه کابینه خود گفت که این یک طرح آمریکایی است و اسرائیل آن را رد کرده است. به گفته وی، تشکیلات خودگردان با پیشنهاد آمریکا مبنی بر انتقال پول مالیات به تشکیلات خودگردان از طریق نروژ موافقت کرد اما اسرائیل آن را نپذیرفت.

بر اساس این ابتکار، کشور ثالثی که مسئول انتقال پول است، باید مبلغ در نظر گرفته شده برای نوار غزه را از بودجه تشکیلات خودگردان کسر کند. یوآو گالانت وزیر دفاع و نمایندگان ارتش اسرائیل نسبت به تشدید تنش احتمالی در کرانه باختری پس از تصمیم کابینه برای کسر بودجه هشدار دادند، زیرا تشکیلات خودگردان فلسطین برای پرداخت حقوق اعضای دستگاه امنیتی به این پول نیاز دارد.

 

لینک خبر: هاآرتص

→ خواندن مطلب قبلی

ارتش اسرائیل از پایان عملیات نظامی در طولکرم خبر داد

خواندن مطلب بعدی ←

تناقض گویی مقامات صهیونیستی / آیزنکوت: هیچ دستاورد استراتژیک در جنگ به دست نیامده است

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *