۳۱ شهریور ۱۴۰۳

تعیین ضرب الاجل اسرائیل برای توافق با لبنان

اسرائیل اعلام کرد در صورت عدم توافق با لبنان، عملیات نظامی علیه حزب الله را آغاز می‌کند.

خبرگزاری کان از منابع درگیر در این مذاکرات اعلام کرد که اسرائیل پایان ژانویه را به عنوان آخرین مهلت برای دستیابی به توافق دیپلماتیک تعیین کرده است.

منابع لبنانی گزارش دادند: اسرائیل در پایان ماه گذشته اعلام کرد که اگر در هفته‌های آتی با لبنان به توافق بلندمدت نرسد، نبرد خود را با حزب‌الله تشدید خواهد کرد. منابع آگاه از محتوای این مذاکرات گفتند که اسرائیل برای رسیدن به چنین توافقی تا پایان ژانویه آماده می شود. یک مقام آمریکایی گفت که اگرچه اسرائیل چنین ضرب الاجل سختی را تعیین نکرده است، اما نشانگر این است که فرصت برای مذاکره در حال کاهش است.

به گزارش دو روز پیش روزنامه فایننشال تایمز، فرستاده آمریکا، ایده آتش بس موقت و سپس یافتن راه حلی درازمدت را به نجیب میقاتی، نخست وزیر موقت لبنان در جریان سفر خود مطرح کرد. این روزنامه به نقل از دیپلمات‌ها و مقامات، شهادت دادند که هر دو طرف در گفتگوهای خصوصی، برای یافتن راه حلی سیاسی که از یک جنگ همه جانبه جلوگیری کند، ابراز تمایل کردند.

این روزنامه در عین حال تاکید کرد که مذاکرات در مرحله اولیه است و موانعی وجود دارد که مانع از توافق میان اسرائیل و حزب الله می‌شود. یکی از این منابع گفت: حزب الله انعطاف پذیر شده است، اما آنها ابتدا از اسرائیل تضمین می‌خواهند. منبع دیگری گفت که حزب الله آماده است در مورد همه چیز گفتگو کند، اما آنها به اسرائیل اعتماد ندارند.

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/politic/687950

→ خواندن مطلب قبلی

صدوششمین روز جنگ / ادامه بمباران و درگیری در خان یونس و جبالیا

خواندن مطلب بعدی ←

تصویب طرح انتقال بودجه تشکیلات خودگردان فلسطین به کشور ثالث

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *