۳۰ شهریور ۱۴۰۳

شرایط نابسامان نتانیاهو و رژیم صهیونیستی

اورشلیم پست: با ادامه جنگ، کابینه امنیتی در آستانه فروپاشی است.

هفته گذشته یکی‌ از مقامات ارشد احزاب اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت: آمریکایی‌ها تشخیص داده‌اند که بنیامین نتانیاهو باتوجه به شرایط سیاسی که در آن قرارگرفته است، ناتوان بی‌کفایت است.

علاوه‌ بر این، نتانیاهو از ترس واکنش رای دهندگان، ورود به مرحله سوم جنگ را نه تنها از مردم بلکه از کابینه جنگ نیز پنهان کرده است.

آمریکا بدون هیچ احساس پیشرفتی از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند اما شرایط نامساعد نتانیاهو در سیاست، کاسه صبر دولت بایدن را لبریز کرده است.

باوجود تلاش‌های نتانیاهو برای فریب افکار عمومی اسرائیل، آمریکایی‌ها دروغ‌هایش را افشا می‌کنند. برای مثال جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا این هفته اعلام کرد که اسرائیل شدت درگیری را کم کرده و به سمت شمال تغییر موضع داده است و انتظار می‌رود که چنین تحولی در جنوب هم اتفاق بیفتد. اما این مطالب کاملا با ادعای نتانیاهو که خبر از تشدید درگیری در منطقه جنوبی نوار غزه می‌داد، تناقض دارد.

شرایط دولت اضطراری رژیم صهیونیستی

درحال حاضر کارشناسان حوزه سیاسی معتقدند که گانتز، چگونگی خروج خود از دولت اضطراری را بررسی می‌کند و سوال این است که او کی می‌رود؟

Capture 91

بنی گانتز و آیزنکوت با شعار «تلاش سخت برای ایفای نقش» به دولت اضطراری پیوستند و سعی کردند تا مشارکت و سهم خود را در جنگ به تصویر بکشند. هر دو وارد عرصه نظامی شدند و دو کرسی از پنج کرسی کابینه جنگی دولت اضطراری را به دست آوردند و به عنوان دو بازیگر اصلی در مسئله مدیریت جنگ ایفای نقش کردند اما اکنون که صد روز از پیوستن آنها به کمیته می‌گذرد، به‌ نظر می‌رسد در این شرایط گانتز و آیزنکوت کمترین تاثیر را در مدیریت جنگ دارند.

تصریحات آیزنکوت درباره شرایط فعلی جنگ

آیزنکوت بر این باور است که زمان توقف و بررسی این موضوع فرا رسیده است که بدانیم ماشین جنگی باید به کدام سو هدایت شود؟ آیا وقت آن نرسیده است که با در نظر گرفتن آتش‌بس به آزادی گروگان‌ها فکر کنیم؟ وی در ادامه گفت: ما باید دست برداریم از دروغ‌هایی که به خودمان می‌گوییم و باید شجاع باشیم و به‌ دنبال توافقاتی باشیم که گروگان‌ها را به خانه برمی‌گرداند. همچنین گفت: ما نمی‌توانیم تا زمانی‌که گروگان‌ها آزاد نشدند کورکورانه به همان استراتژی پایبند باشیم. اکنون مرحله‌ای است که باید تصمیمات جسورانه گرفت و در غیر این صورت ممکن است ما دست به کار شویم.

تا امروز آیزنکوت سیاستمداری تلقی می‌شد که نادیده گرفته می‌شود، اما در هفته‌های اخیر شهرت و محبوبیت بیشتری به دست آورده است و اگر نظرسنجی برگزار شود، به‌ نظر می‌رسد می‌تواند محبوبیت خود را ثابت کند.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/israel-news/politics-and-diplomacy/article-782826

 

 

→ خواندن مطلب قبلی

تناقض گویی مقامات صهیونیستی / آیزنکوت: هیچ دستاورد استراتژیک در جنگ به دست نیامده است

خواندن مطلب بعدی ←

پسا جنگ؛ بدون برنامه، بدون هدف

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *