۳۰ شهریور ۱۴۰۳

گزارش صدودهمین روز جنگ غزه

رادیو الشمس گزارش داد: در یکصد و دهمین روز از جنگ غزه، ارتش اسرائیل به بمباران شدید مناطقی از جمله خان یونس ادامه می‌دهد. در همین حین چندین کشور خواستار پایان دادن به تجاوز به غزه شدند.

Capture 132

رسانه‌های فلسطینی بامداد چهارشنبه گزارش دادند که در پی بمباران یک مدرسه اسکان آوارگان توسط ارتش رژیم صهیونیستی در مجاورت بیمارستان پزشکی ناصر در خان یونس در جنوب نوار غزه، تعدادی زخمی شدند.

منابعی از غزه گزارش دادند که ارتش اسرائیل به محاصره بیمارستان الخیر و دانشگاه الاقصی که به آوارگان غرب خان یونس در جنوب نوار غزه پناه داده است، ادامه می‌دهد.

این گزارش تایید کرد که تانک‌های ارتش اسرائیل به بیمارستان ناصر در خان یونس نزدیک شده و مقر هلال احمر در این شهر که محل اسکان آوارگان است را هدف قرار داده است.

یک منبع پزشکی فلسطینی گفت: در بمباران 24 ساعت گذشته رژیم صهیونیستی به مناطق غربی خان یونس در جنوب نوار غزه 50 نفر کشته و 120 نفر زخمی شدند.

در نتیجه بمباران منطقه صنعتی این آژانس توسط ارتش رژیم صهیونیستی در غرب شهر خان یونس در جنوب نوار غزه، هواپیماهای ارتش اسرائیل خودروی یک شهروند را در غرب رفح بمباران کردند که در نتیجه آن یک جوان فلسطینی جان باخت و تعدادی دیگر مجروح شدند.

همچنین هواپیماهای جنگی یک ایستگاه استراحت در ساحل خان یونس را هدف قرار دادند و هم‌زمان توپخانه ارتش اشغالگر منطقه غربی اطراف بیمارستان ناصر در شهر را بمباران کرد. در این حملات نیز تعدادی فلسطینی‌ کشته و ده‌ها تن زخمی شدند.

روز دوشنبه، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که ارتش عملیات زمینی خود را در خان یونس گسترش داده است.

شیخ علیا احمد بن سیف آل ثانی، نماینده قطر در سازمان ملل متحد، اظهارات رژیم صهیونیستی در خصوص آوارگی جمعیت نوار غزه را محکوم کرد و یادآور شد که این آوارگی نقض قوانین بین المللی است.

در همین حال، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه جنگ جاری در غزه و خارج از غزه نمی‌تواند به صلح یا آتش بس منجر شود، تاکید کرد که جامعه بین المللی مسئولیت تاریخی برای توقف این جنگ را بر عهده دارد.

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/368206

→ خواندن مطلب قبلی

تنظیم دوباره ساعت قیامت، تنها ۹۰ ثانیه تا نیمه شب فاجعه

خواندن مطلب بعدی ←

پیام صریح اسموتریچ و بن گویر به نتانیاهو درباره هرگونه توافق آتش بس

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *