۳۰ شهریور ۱۴۰۳

مخالفت صریح واشنگتن با ایجاد منطقه حائل در نوار غزه

معاریو: واشنگتن با هرگونه تغییر دایمی در وضعیت جغرافیایی نوار غزه مخالف است.

رزونامه عبری معاریو، گزارش داد که واشنگتن همچنان به وضوح به اسرائیل اعلام می‌کند که با طرح ایجاد منطقه حائل در نوار غزه مخالف است. پروژه ای که ارتش اسرائیل در چند هفته گذشته روی آن کار کرده است.

به گزارش صبح امروز (پنجشنبه) در روزنامه وال استریت ژورنال، مقامات ارشد آمریکایی اعلام کردند که تصرف این سرزمین‌ها باعث افزایش ترس ساکنان فلسطینی از اینکه اسرائیل قصد دارد این منطقه یا بخشی از آن را مجدداً اشغال کند، می‌شود، مضافا اینکه متقاعد کردن کشورهای عربی برای کمک به بازسازی نوار غزه دشوار خواهد بود.

به گفته این روزنامه آمریکایی، پروژه منطقه حائل موجب ناامیدی فزاینده برای مقامات واشنگتن است که اندکی پس از آغاز جنگ در 7 اکتبر نارضایتی خود را از این موضوع ابراز کردند.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته گفت: ایالات متحده با هرگونه تغییر دائمی جغرافیایی در نوار غزه مخالف است و ما مخالفت خود را با مخالفت قاطع با هرگونه کاهش مساحت نوار غزه به صراحت اعلام کرده‌ایم. مقامات اسرائیلی نیز اعلام کردند که منطقه حائل ممکن است موقتی باشد، اما جدول زمانی رسمی ارائه نکردند.

به گفته یک مقام اسرائیلی، بخش‌های خاصی از منطقه حائل ممکن است یک کیلومتر عرض داشته باشد، اما این بسته به توپوگرافی و نزدیکی ساکنان فلسطینی به مرز متفاوت خواهد بود.

همچنین به نوشته وال استریت ژورنال، بیشترین منطقه در منطقه حائل احتمالی در نزدیکی خان یونس، بزرگترین شهر در جنوب نوار غزه است، جایی که نیروهای ارتش اسرائیل بیش از یک ماه است که در آن عملیات نظامی انجام می‌دهند.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/military/Article-1070839

→ خواندن مطلب قبلی

قطر: اظهارات نتانیاهو، تلاش برای نجات گروگان‌ها را تضعیف می‌کند

خواندن مطلب بعدی ←

رئیس کل ستاد ارتش، تحقیقات درباره ناکامی 7 اکتبر را متوقف کرد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *