۳۰ شهریور ۱۴۰۳

آمریکا و سه کشور اروپایی کمک‌های مالی به آنروا را معلق کردند

هاآرتص: آمریکا، کانادا، استرالیا و ایتالیا کمک‌های مالی خود به آنروا را به حالت تعلیق درآوردند.

در پی اتهام زنی اسرائیل به ۱۲ کارمند سازمان ملل مبنی بر نقش داشتن در حملات ۷ اکتبر،  آمریکا اعلام کرد کمک‌های مالی خود را به آژانس امدادرسانی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) به حالت تعلیق درآورده است.

ایالات متحده آمریکا شنبه اعلام کرد که بودجه‌ای را که به آژانس منتقل می‌کند به حالت تعلیق درخواهد آورد. صبح امروز ایتالیا، استرالیا و کانادا به این اقدام ملحق شدند. اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، با استقبال از این تصمیم گفت که سازمان ملل باید اقدامات شخصی فوری علیه سران آنروا (UNRA) انجام دهد.

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی تحقیقاتی را علیه برخی از کارمندان خود به ظن دست داشتن در 7 اکتبر در شهرک‌های اطراف غزه آغاز کرده است.

Capture 163

فیلیپ لازارینی رئیس آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، روز جمعه به وقت محلی در بیانیه‌ای گفت که فورا قراردادهای کارکنانی را که گفته می‌شود در حملات ۷ اکتبر ۲۰۲۳ به اسرائیل دست داشته‌اند، فسخ می‌کند.

وی گفت: مقامات اسرائیل اطلاعاتی را در مورد ادعای دخالت چند کارمند آنروا در حملات هولناک ۷ اکتبر در اختیار ما قرار داده‌اند.

لازارینی ادامه داد که تحقیقات در مورد دخالت ادعایی کارمندان آغاز شده است و کسانی که در این حملات نقش داشته اند از طریق پیگرد کیفری پاسخگو خواهند بود.

 

لینک خبر: هاآرتص

→ خواندن مطلب قبلی

توقف ارائه خدمات از سوی شرکت‌های بیمه به کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی در دریای سرخ

خواندن مطلب بعدی ←

نفتکش آمریکایی هدف موشک‌های یمنی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *