۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بایدن خطاب به نتانیاهو: از جنگ یک ساله غزه حمایت نخواهم کرد

بایدن: نمی‌دانم استراتژی اسرائیل برای پایان جنگ در غزه چیست؟ و از جنگ یک ساله علیه غزه حمایت نمی‌کنم.

مقامات آمریکایی فاش کردند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، هفته گذشته، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار داد تا آنچه را که واشنگتن و تل آویو به عنوان عملیات نظامی اسرائیل در غزه توصیف می‌کنند، کاهش دهد و تاکید کرد که او از جنگ یک ساله در نوار غزه حمایت نمی‌کند.

به نوشته سایت روزنامه معاریو، درخواست بایدن از نتانیاهو به نگرانی فزاینده در ایالات متحده در مورد ادامه جنگ در غزه و تمایل رئیس جمهور آمریکا برای پایان یافتن جنگ تا جایی که ممکن است قبل از انتخابات ریاست جمهوری در نوامبر 2024 ارتباط دارد.

یکی از مشاوران بایدن گفت که کاخ سفید به شدت نگران از دست دادن رای دهندگان جوان است که بسیاری از آنها مخالف سیاست رئیس جمهور در قبال جنگ غزه هستند.

یک منبع آمریکایی نزدیک به کاخ سفید گفت که بایدن نمی‌تواند اجازه دهد که جنگ در غزه و تعداد بالای غیرنظامیان فلسطینی که هر روز کشته می‌شوند همچنان در دستور کار اخبار در ایالات متحده با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری باشد.

یک مقام آمریکایی فاش کرد که حداقل یک سوم از تماس 40 دقیقه‌ای بایدن با نتانیاهو در 19 ژانویه بر جدول زمانی اسراییل برای انتقال به عملیات کم شدت در سراسر نوار غزه و استراتژی جنگی اسرائیل به طور کلی متمرکز بود.

نتانیاهو روز پنج شنبه گفته بود که جنگ تا چند ماه‌ دیگر ادامه خواهد داشت. دو مقام آمریکایی گفتند، بایدن در صحبت با نتانیاهو در مورد این اظهار نظر، از نتانیاهو خواست تا سریعتر به سمت عملیات‌های کم شدت که تلفات غیرنظامیان را کاهش می‌دهد، حرکت کند. مقامات آمریکایی گفتند که بایدن چندین بار از نتانیاهو در مورد برنامه و استراتژی خود در غزه پرسید و گفت که او وضعیت نهایی را که نتانیاهو برای نوار متصور است درک نمی‌کند.

این مقامات افزودند که نتانیاهو به بایدن گفته است که انتقال به جنگ کم شدت در شمال غزه رخ داده و در جنوب نیز رخ خواهد داد، اما اسرائیل به زمان بیشتری از آنچه در ابتدا تصور می کرد نیاز دارد. نتانیاهو همچنین مدعی شد که اگر نیروهای اسرائیلی اکنون غزه را ترک کنند، حماس بازخواهد گشت.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1071233

→ خواندن مطلب قبلی

ترکیش ایرلاین پروازهای خود به اسرائیل را تا اکتبر آینده تعلیق کرد

خواندن مطلب بعدی ←

کشته و زخمی شدن 7 لبنانی در حمله شب گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *