۳۰ شهریور ۱۴۰۳

دیدار رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر

بنا بر اعلام رسمی کاخ سفید، روز جمعه، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با امیر قطر، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، درباره وضعیت غزه و تلاش برای آزادی گروگان‌های حماس گفت‌وگو کردند.

قطر
شیخ تمیم بن حمد آل ثانی

قطر نقش کلیدی و مهمی را برای دستیابی به توافق میان حماس و رژیم صهیونیستی ایفا کرده است که پیش‌ از این منجر به صدور مجوز آزادسازی 136 گروگان شد.

این دیدار پس‌ از اینکه نتانیاهو میانجی‌گری‌های این کشور را مشکل ساز خواند، تنظیم شد. همچنین روز پنجشنبه وزارت خارجه آمریکا حمایت خود را نسبت به این کشور تحت عنوان میانجی‌گر مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی اعلام کرد.

موضع آمریکا نسبت به قطر

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی یک نشست مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات نتانیاهو گفت: من هیچ ارزیابی در مورد این نظرات یا برخی از این سروصداها ندارم. چیزی که می‌توانم بگویم این است که قطر یک شریک منطقه‌ای جدایی ناپذیر، غیرقابل جایگزین و کلیدی بوده است، نه فقط در رابطه با این درگیری، بلکه باتوجه به اولویت‌های دیگری که ایالات متحده داشته است. ما در منطقه مشتاقانه منتظر ادامه همکاری متقابل با آنها در مورد پاره‌ای مسائل از مسائل کلیدی خواهیم بود.

قطر و ایالات متحده در موضوعات دیگری با یکدیگر همکاری داشته‌اند و اخیراً دو کشور به توافقی دست یافتند که بر اساس آن حضور یک پایگاه گسترده نظامی آمریکا در قطر برای 10 سال دیگر تمدید می‌شود.

پایگاه هوایی العدید، واقع در صحرای جنوب غربی دوحه که بزرگترین مرکز تاسیسات نظامی آمریکا در خاورمیانه است و بیش از 10000 سرباز آمریکایی را در خود جای می‌دهد.

 

لینک خبر: https://www.israelnationalnews.com/news/384227

→ خواندن مطلب قبلی

معامله تسلیحاتی بزرگ بین آمریکا و اسرائیل

خواندن مطلب بعدی ←

توقف ارائه خدمات از سوی شرکت‌های بیمه به کشتی‌های اسرائیلی و آمریکایی در دریای سرخ

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *