۳۰ شهریور ۱۴۰۳

صدوسیزدهمین روز جنگ غزه | کشته شدن 183 فلسطینی در 24 ساعت گذشته

جنگ غزه برای صدوسیزدهمین روز ادامه دارد و اسرائیل همچنان مراکز جمعیتی سراسر نوار غزه را از شمال تا جنوب آن هدف قرار می‌دهد تا هیچ مکانی در غزه برای شهروندان غزه ایمن نباشد.

Capture 159

تعداد کشته شدگان غزه از آغاز جنگ در هفتم اکتبر گذشته به بیش از 26000 فلسطینی، حدود 64000 زخمی و هزاران مفقود رسیده که بیشتر آنها کودک و زن هستند، افزایش یافته است. علاوه بر ویرانی عظیم و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه، اکثر بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی یا به دلیل بمباران یا تمام شدن سوخت و آسیب به زیرساخت‌ها از کار افتادند.

وزارت بهداشت غزه از کشته شدن 183 نفر و زخمی شدن دست کم 377 نفر دیگر در 24 ساعت گذشته در پی بمباران مداوم غزه خبر داد.

این وزارتخانه افزود: ارتش رژیم صهیونیستی همچنان بیمارستان الامل در خان یونس را هدف قرار می‌دهد و در بیمارستان ناصر همزمان با ادامه محاصره، قطعی برق اعلام شده است.

رادیو الشمس در گزارش امروز خود اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه هفته آینده پس از تصمیم دیوان بین المللی دادگستری در خصوص نوار غزه به درخواست الجزایر برای جلوگیری از اقدام نسل کشی در غزه، جلسه اضطراری برگزار می‌کند.

ویلیام بارنز، رئیس سیا، در حال آماده شدن برای برگزاری نشست‌هایی با مقامات خاورمیانه با هدف دستیابی به توافقی است که علاوه بر آتش‌بس طولانی‌تر، شامل آزادی همه زندانیان غزه نیز می‌شود.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در روزهای آینده ویلیام بارنز را به اروپا بفرستد تا با سران سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل و مصر و نخست وزیر قطر دیدار و گفتگو کند.

 

 

لینک خبر: https://www.ashams.com/article/368273

→ خواندن مطلب قبلی

دستگیری برای یک نوشته

خواندن مطلب بعدی ←

معامله تسلیحاتی بزرگ بین آمریکا و اسرائیل

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *