۳۰ شهریور ۱۴۰۳

نشستی پشت درهای بسته

اورشلیم پست از نشست مخفیانه عربستان، مصر و تشکیلات خودگردان برای گفتگو درباره آینده غزه خبر داد.

عربستان، مصر، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین، هفته گذشته نشستی محرمانه در ریاض برگزار کردند که طی آن درباره اداره غزه پس‌ از جنگ گفتگو کردند. این در حالی است که در رژیم صهیونیستی نیز همین بحث‌ها در جریان است، هرچند تاکنون هیچ راه حلی به دست نیامده است.

این نشست در ریاض به همت مصد العیبان، مشاور امنیت‌ ملی عربستان و با حضور ماجد فرج، رئیس سازمان اطلاعات فلسطین، عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر و احمد حسنی رئیس سازمان اطلاعات اردن برگزار شد.

اورشلیم پست مدعی شد که رژیم صهیونیستی از برگزاری این نشست و محتوای جاری در جلسه، توسط برخی شرکت‌گنندگان اطلاع یافته است.

محتوای نشست

به گفته دو منبع که از محتوای این گردهمایی باخبر بودند، سعودی‌ها، مصری‌ها و اردنی‌ها خطاب به رئیس سازمان اطلاعات فلسطین تصریح کردند که تشکیلات خودگردان باید اصلاحاتی را انجام دهد و امکان تغییرات و نوسازی در رده‌های رهبری را فراهم کند. از جمله این تغییرات، واگذار کردن برخی اختیارات از رئیس جمهور محمود عباس (ابومازن) به نخست وزیر جدیدی است که منصوب می‌شود.

سعودی‌ها در این نشست تاکید کردند که همچنان علاقه‌مند به پیشرفت در عادی‌سازی روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی در ازای گام‌های عملی و غیرقابل برگشت رژیم صهیونیستی و جامعه بین‌المللی در راستای تشکیل کشور فلسطین هستند، حتی اگر این اقدامات منجر به تشکیل دولت فلسطین نشود.

سفارت‌های عربستان، اردن و مصر در واشنگتن به درخواست‌ها برای بیان اظهار نظر پاسخی ندادند و همچنین حسین الشیخ، وزیر امور مدنی تشکیلات خودگردان فلسطین نکته‌ا‌ی مطرح نکرد.

 

لینک خبر: https://www.jpost.com/middle-east/article-784130

→ خواندن مطلب قبلی

اعزام سرباز به شمال غزه

خواندن مطلب بعدی ←

تبعات توقف کمک رسانی به آنروا

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *