۳۰ شهریور ۱۴۰۳

بیانیه 800 مقام ارشد دولت‌های سراسر جهان: حمایت از اسرائیل نقض قوانین بین المللی است

800 مقام ارشد دولت آمریکا و دولت‌های سراسر جهان در بیانیه مشترکی از دولت‌های خود خواستند که در سیاست جنگ غزه تجدید نظر کنند تا در جنایات جنگی اسرائیل شریک نباشند.

آنها همچنین اسرائیل را به نقض جدی قوانین بین المللی متهم کردند. در میان صدها امضاکننده بیانیه عمومی، 80 مقام و دیپلمات بلندپایه آمریکایی نیز حضور دارند در بیانیه ترانس آتلانتیک آمده است:

حکومت‌های ما در خطر شریک شدن در یکی از بدترین فجایع انسانی قرن حاضر هستند. این خطر منطقی وجود دارد که سیاست‌های دولت‌های ما به نقض جدی قوانین بین المللی بشردوستانه، جنایات جنگی و حتی پاکسازی قومی یا نسل کشی کمک کند. دولت‌های ما نمی‌توانند اسرائیل را با همان استانداردهایی که در مورد سایر کشورها اعمال می‌کنند، نگه دارند و در نتیجه حمایت از اسرائیل، جایگاه اخلاقی آن‌ها را در جهان تضعیف می‌کند.

ما متعهد هستیم که هر کاری از دستمان بر می‌آید به نام کشورهایمان و به نام خود انجام دهیم تا در یکی از بدترین فجایع انسانی قرن حاضر شریک نباشیم. سیاست اسرائیل مغایر با اهداف امنیت ملی آن است. عملیات نظامی اسرائیل تمام تخصص‌های مهم مبارزه با تروریسم را که از 11 سپتامبر به دست آمده نادیده گرفته است این عملیات به هدف اسرائیل برای شکست دادن حماس کمکی نکرد.

آنها همچنین حکومت‌ها را متهم کردند که از اسرائیل حمایت می‌کنند بدون اینکه شرطی برای دولت اسرائیل برای توقف جنگ بگذارند. سیاست‌های کنونی دولت‌های ما جایگاه اخلاقی آنها را تضعیف می‌کند و توانایی آنها را برای دفاع از آزادی، عدالت و حقوق بشر در سراسر جهان تضعیف می‌کند.

امضاکنندگان بیانیه همچنین از دولت‌های خود خواستند که از همه اهرم‌ها برای تضمین آتش‌بس استفاده کنند و خواستار توقف و گفتن اینکه «یک منطق استراتژیک و قابل دفاع پشت عملیات اسرائیل وجود دارد» شدند.

اسامی امضاکنندگان نامه منتشر نشد و ناشناس ماند و یک مقام ارشد آمریکایی به شبکه CNN گفت: بسیاری از همکاران از از دست دادن شغل خود می‌ترسند. تعداد کم امضاکنندگان در ایالات متحده نشان دهنده حمایت‌های قوی تر در برابر مخالفان رسمی سیاست‌های دولت‌های آنها در اروپا است.

 

لینک خبر: https://www.inn.co.il/news/628097

→ خواندن مطلب قبلی

برگزاری تظاهرات در اورشلیم

خواندن مطلب بعدی ←

افزایش تعداد فرزندان بی‌سرپرست و نگرانی مراکز اجتماعی از آسیب‌های روانی بر جامعه یهودی

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *