۳۰ شهریور ۱۴۰۳

سفر هیات حماس به قاهره به تعویق افتاد

کان: سفر هیأت حماس به قاهره برای رایزنی و هماهنگی بیشتر با جناح‌های مقاومت به تعویق افتاد.

خبرگزاری کان گزارش داد که منابع مصری و سایر منابع در جنبش حماس امروز شنبه فاش کردند که سفر هیأت این جنبش که قرار بود در پایان هفته گذشته به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش به قاهره انجام شود، به تعویق افتاد.

یکی از رهبران جنبش حماس گفت: تعویق چند روزه این سفر برای رایزنی بیشتر با دیگر جناح‌های مقاومت در نوار غزه در مورد سناریوی پیشنهادی برای آتش بس و معامله مبادله زندانیان که پس از نشست اخیر پاریس انجام شده، است.

وی خاطرنشان کرد: رایزنی‌هایی که در حال حاضر در حال انجام است، عمدتاً در مورد بخش مربوط به تضمین‌های مربوط به تلاش‌هایی است که در نهایت به آتش‌ بس کامل منجر می‌شود.

بر اساس بیانیه روز گذشته این جنبش، رایزنی‌هایی در خصوص ابتکارات برای پایان دادن به تجاوز به غزه انجام شد و تاکید شد که بررسی پیشنهاد جدید برای آتش‌ بس بر این اساس است که هرگونه مذاکره منجر به پایان کامل جنگ شود.

خبرگزاری کان تصریح کرد: حماس خواستار آن است که این توافق به جای سه مرحله، چهار مرحله داشته باشد و مدت زمان آتش بس‌ها در هر مرحله تمدید شود. در مرحله اول: آزادی بزرگسالان، زنان و کودکان. در مرحله دوم: آزادی سربازان زن، در مرحله سوم: آزادی مردان ارتش (مردان)، در مرحله چهارم: بازگشت اجساد سربازان و غیر نظامیان.

بر اساس این گزارش، در مرحله اول، حدود 36 گروگان در ازای 3000 اسیر فلسطینی آزاد می‌شوند. این علاوه بر زندانیانی است که در معامله شلیت در سال 2011 آزاد و دوباره دستگیر شدند.

 

لینک خبر: https://www.kan.org.il/content/kan-news/defense/697338

→ خواندن مطلب قبلی

والا: اسرائیل فقیر شده و دولت راست افراطی تانگو می‌رقصد!

خواندن مطلب بعدی ←

برگزاری تظاهرات در اورشلیم

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *