۳۰ شهریور ۱۴۰۳

صهیونیست‌ها دست به دامن روسیه شدند

کانال 9 صهیونیستی به نقل از رسانه‌های روسی، از درخواست کمک اسرائیل از روسیه خبر داد.

کانال 9 از روزنامه روسی ایزوستیا، به نقل از سیمونا هالپرین، سفیر کنونی اسرائیل در مسکو، گزارش داد که دولت یهود برای درخواست کمک از مقامات روسیه، شخصاً به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه مراجعه کرده است.

ایزوستیا گزارش داد، هالپرین به مذاکرات پوتین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اشاره کرد که طی آن نتانیاهو از پوتین، خواسته بود تمام تلاش ممکن را برای رهایی گروگان‌ها انجام دهند.

به گفته هالپرین، اگرچه اسرائیل و روسیه در مورد آزادی گروگان‌ها اتفاق نظر دارند اما همچنان درباره برخی از مسائل منطقه و فراتر از آن اختلاف نظر دارند. هالپرین همچنین افزود که اسرائیل خواستار دسترسی فوری کارکنان صلیب سرخ بین المللی به گروگان‌ها و ارائه مراقبت‌های پزشکی به آنها شده بود.

همچنین در این گزارش آمده است که جنبش حماس نیز از روسیه خواسته است تا در صورت انعقاد توافق آتش‌بس جدید، به عنوان یک کشور ضامن در تبادل «زندانی» عمل کند و این توافق باید شامل آتش‌بس کامل، خروج تمامی نیروهای اسرائیلی از نوار غزه، باز کردن پست‌های بازرسی و ورود مواد غذایی لازم به منطقه باشد.

باسم نعیم، یکی از اعضای دفتر سیاسی به خبرگزاری روسی گفته بود که حماس همچنین به دنبال تضمین از مصر، قطر و سازمان ملل است.

 

لینک خبر: https://www.9tv.co.il/item/68140

→ خواندن مطلب قبلی

تصمیم به استعفای سران امنیتی رژیم صهیونیستی

خواندن مطلب بعدی ←

دیدار بلینکن از عربستان

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *