۳۰ شهریور ۱۴۰۳

والا: اسرائیل فقیر شده و دولت راست افراطی تانگو می‌رقصد!

رسانه‌های عبری چون والا و معاریو از برگزاری کنفرانس «شهرک‌سازی در غزه» و حواشی آن به شدت انتقاد کردند.

خبرگزاری والا در پی برگزاری همایش شهرک سازی در اورشلیم و رقص و شادی تعدادی از اعضای دولت نوشت: با یک اقتصاد نابسامان، تجمع دیوانه‌وار بن گویر و رهبران راست در سکوت نتانیاهو، ائتلاف طوری عمل می‌کند گویی جنگ تمام شده است و پیروزی در اورشلیم جشن گرفته می‌شود.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی، مانعی غیر قابل عبور در دولت نتانیاهو در راه تقویت قدرت داخلی و جهانی اسرائیل هستند. اوضاع فقط بدتر می‌شود و مسئولان خزانه داری به تدریج آن را رها می‌کنند.

Capture 8

والا ادامه داد، بدون سر و صدا، معاون کمیسر بودجه، این هفته استعفا کرد زیرا نتوانست بی برنامگی و شلختگی اسموتریچ  را در بودجه دولتی تحمل کند.

با بن گویر وضعیت بسیار بدتر است و میزان استعفا به دلیل حضور وی ​​حتی از میزان قتل در جامعه عرب نیز بیشتر است. در حالی که مقامات یکی یکی به دلیل عملکرد ضعیف این دو، استعفا می‌کنند، نتانیاهو خداحافظی با این دو دلقک را دشوار می‌بیند.

والا تصریح کرد: نتانیاهو اجازه می‌دهد دو نفر از مردم سوء استفاده کنند. اوضاع در حوزه اقتصادی و سیاسی دردناک است و دولت طوری رفتار می‌کند که انگار جنگ پشت سر ماست. در حوزه امنیتی، همچنان با شعارهای احمقانه‌ای مانند «با هم پیروز می‌شویم» این تحقیر را پنهان می‌کنند.

طبق همه نظرسنجی‌ها مردم خواهان انتخابات هستند اما بی بی می‌ترسد که انتخابات برای همیشه او را از نقشه سیاسی حذف کند. هیچ فرد بالغ مسئولی در اطراف نیست تا ما را از دست خودمان نجات دهد.

اسموتریچ متعهد شد از وجوهی که به اهداف جنگ کمک نمی‌کند، خودداری کند. او گفت ما آستانه کسری 5 درصدی را نمی‌شکنیم. ما مسئولانه عمل خواهیم کرد. در «گزارش نابرابری‌ها» که در ماه دسامبر به کنست ارائه شد، کسری بودجه به 5.9 درصد تولید ناخالص داخلی افزایش یافت و از آن زمان افزایش یافته و در بودجه سال 2024 به 6.6 درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

والا در پایان خاطرنشان کرد که ائتلاف با اقتصاد نابسامان، تجمع دیوانه‌وار بن گویر و رهبران جناح راست در سکوت نتانیاهو، طوری رفتار می‌کند گویی جنگ تمام شده است و زمانی که این کار انجام شود که ما هنوز در گل و لای جنگ غزه و در گل و لای اقتصادی غوطه ور هستیم. اکنون، روز بعد است، وقت انتخابات فرا رسیده است!

 

لینک خبر: https://finance.walla.co.il/item/3641052

→ خواندن مطلب قبلی

پیشنهاد لیکود به ییش آتید: فقط وارد دولت شوید!

خواندن مطلب بعدی ←

سفر هیات حماس به قاهره به تعویق افتاد

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *