۳۰ شهریور ۱۴۰۳

پیشنهاد لیکود به ییش آتید: فقط وارد دولت شوید!

معاریو: یکی از اعضای حزب ییش آتید مدعی شد که یاییر لاپید از یاریو لوین وزیر دادگستری پیشنهادی مبنی بر ورود به دولت دریافت کرده است.

یاییر لاپید رئیس حزب ییش آتید، در واکنش به این پیشنهاد گفت: ما فقط یک هدف داریم و آن آزادی و بازگشت ربوده شدگان است و اگر برای آن لازم است وارد دولت شویم، این اتفاق خواهد افتاد. وی افزود اگر می‌خواستم در این دولت باشم، می‌توانستم از روزی که این دولت تأسیس شد، در آن حضور داشته باشم و بعد از 7 اکتبر، همیشه پیشنهادهای زیادی داشتم. اما من هدفی برای ورود به دولت نتانیاهو ندارم، تنها هدف من بازگرداندن ربوده شدگان است.

او افزود: اینجا دو چیز وجود دارد، اینکه این معامله بسیار پیچیده‌تر از معاملات قبلی خواهد بود، که احتمالاً به بهای سنگین‌تری نیاز دارد. راه دوم این است که ما به اکثریت در کنست نیاز خواهیم داشت.

یکی از اعضای حزب ییش آتید اظهار داشت: با تمام احترامی که برای ائتلافِ نتانیاهو و بقای سیاسی او قائل هستم، باید بگویم چیزهای بسیار مهمتری در کشور وجود دارد و آن ربوده شدگان در غزه هستند، من علاقه‌ای به بقای نتانیاهو ندارم.

بن آری افزود: نمی‌دانم که آیا نتانیاهو اکنون توافق را به تعویق می‌اندازد یا نه، اما بسیاری از تصمیمات او مطمئناً ناشی از ملاحظات سیاسی او است، این واقعیت که هر شنبه شب در یک کنفرانس مطبوعاتی حاضر می‌شود و چیزی نمی‌گوید. آیا این ملاحظات سیاسی نیست؟

این عضو کنست، ضمن فاش کردن پیشنهاد لیکود، گفت: یاریو لوین پیشنهادی به ما داد و گفت: ما اختیارات بن گویر و اسموتریچ را به شما می‌دهیم، فقط وارد دولت شوید، آنها فقط در دولت حضور خواهند داشت.

بن آری افزود: من این پیشنهاد را با لاپید مطرح نکردم، گفتم شانسی وجود ندارد که لاپید با بن گویر و اسموتریچ در یک دولت بنشیند.

دفتر یاریو لوین وزیر دادگستری در پی این ادعا اعلام کرد که ادعاهای مطرح شده در خصوص پیشنهادات مختلف از طرف وزیر لوین بی‌اساس و غیرواقعی است.

کانال 14 عبری گزارش داد که در پی انتشار این خبر، جلسه امنیتی بین بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یایر لاپید، رهبر مخالفان که قرار بود روز پنجشنبه برگزار شود، به هفته آینده موکول شده است.

قرار بود نتانیاهو و لاپید پس از سه هفته برای گفت‌وگوی امنیتی با یکدیگر ملاقات کنند، اما لیکود اعلام کرد که این دیدار به دلیل «مشاهده‌های برنامه زمانی» به تعویق افتاده است اما کانال 14 تصریح کرد که در پی اعلام تمایل لاپید برای ورود به دولت به منظور اطمینان از انجام معامله با حماس، این دیدار به تعویق افتاده است.

 

لینک خبر: https://www.maariv.co.il/news/politics/Article-1072747

→ خواندن مطلب قبلی

عقب نشینی عربستان؛ سعودی‌ها به تعهد سیاسی تل آویو برای تشکیل دولت فلسطینی اکتفا کردند

خواندن مطلب بعدی ←

والا: اسرائیل فقیر شده و دولت راست افراطی تانگو می‌رقصد!

نوشتن نظر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *